اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کاهش افت فشار آب

2 حلقه چاه جدید در بجنورد حفر می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: برای کاهش افت فشار آب در ماه‌های گرم سال دو حلقه چاه جدید در بجنورد حفر می‌شود.

2 حلقه چاه جدید در بجنورد حفر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی وآموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی، سید ابراهیم علوی اظهار داشت: با توجه به مشکلات افت فشار در ماه‌های گرم سنوات گذشته در شهرستان بجنورد، برای عدم تکرار این مشکل در سال جاری، اقدام به حفر دو حلقه چاه شد.

وی افزود: حفر این چاه‌ها با تلاش شبانه‌روزی اجرای خط انتقال آب به سمت شهر بجنورد در دست اجراء است تا در صورت ضرورت از پتانسیل استفاده لازم صورت گیرد.

علوی با اشاره به اقدامات دیگر در راستای کاهش افت فشار مناطق مرتفع شهر بجنورد در سال گذشته گفت: با نصب هفت کنتور قطع آنی در خروجی مخازن شهر بجنورد به محض وقوع اتفاق و یا حادثه‌ای مانند زلزله، سیل و .... که باعث ایجاد شکستگی لوله‌های آب در شبکه توزیع شهر شدند این شیرها به صورت خودکار عمل کرده و باعث قطع آب و جلوگیری از هدر رفت آب و ذخیره آب در مخازن می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین 112 فقره شیر‌آلات فرسوده در شبکه توزیع شهر بجنورد تعویض شده که این عمل قدرت مانور اکیپ اتفاقات را هنگام کاهش مخازن و افت فشار شبکه، افزایش می‌دهد و با شیر بانی به موقع افت فشار آب در مناطق مرتفع نیز بهبود می‌یابد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان‌شمالی یادآور شد: مشکل افت فشار مناطق مرتفع شهر زمانی حل می‌شود اگر شهروندان همانند سنوات گذشته این شرکت را همراهی کرده و صرفه‌جویی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به آن دسته از شهروندانی که در مصرف آب اسراف می‌کنند، تذکر لسانی بدهند.

وی اظهار داشت: شهروندان باید فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف آب این مایه حیاتی را ترویج دهند و باعث برخورداری آن دسته از شهروندانی که در مناطق مرتفع شهر ساکن  هستند، شوند.

علوی همچنین از اصلاح و بازسازی 23500 متر شبکه فرسوده، بازسازی 1755 رشته انشعاب در شهرستان بجنورد خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز ارتباطات مردمی 122 و سایت www.abfankh.ir و همچنین سامانه پیام کوتاه 3000163122 این شرکت آماده دریافت نظرات و انتقادات سازنده شهروندان استان خراسان‌شمالی است.

انتهای پیام/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول