اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید از روند مرمت مسجد صادقیه بازار تبریز مطرح شد

تقدیر آیت‌الله شبستری از دولت به خاطر ‌مرمت آثار دینی

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مرمت و بازسازی مساجد تاریخی یک وظیفه دینی و اسلامی است وخوشبختانه دولت با عزم جدی، مرمت آثار دینی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

تقدیر آیت‌الله شبستری از دولت به خاطر ‌مرمت آثار دینی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عصر امروز در بازدید از روند مرمت مسجد صادقیه بازار تبریز اظهار کرد: مساجد اسلامی خانه‌های خدا هستند که علاوه بر بعد باستانی و تاریخی بودن این آثار، به‌عنوان وظیفه‌ای دینی نیز باید به هر شکلی احیا شوند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه مساجد تخریب شده‌ای که عمر طبیعی خود را طی کرده و فرسوده شده‌اند نیاز به بازسازی‌های سریع دارند، افزود: خوشبختانه دولت با عزم جدی، مرمت آثار دینی را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

آیت‌الله مجتهد‌شبستری با اشاره به مشارکت‌های مردمی در ساخت و بازسازی مساجد یادآور شد: مرمت این مساجد با توجه به نقشی که در زندگی مردم دارند، علاوه بر مشارکت‌های عامه نیازمند سرمایه‌گذاری و حمایت‌های دولت در تامین مخارج است.

وی همچنین با اشاره به روند مرمت و بازسازی مسجد صادقیه خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات خوب سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان، روند مرمت این مسجد سرعت گرفته است.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: طبق اعلام سازمان میراث فرهنگی، تا چند ماه آینده مرمت این مسجد به اتمام رسیده و مردم، بازاریان و خواهران محصل در حوزه علمیه مدرسه صادقیه می‌توانند از این مسجد استفاده کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به نقش مساجد در زندگی مردم خاطرنشان کرد: مساجد کلاس‌های درسی هستند که مردم باید علاوه بر انجام عبادات و مراسم دینی، احکام اسلامی را نیز آموزش ببینند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: بعد از حضور مهندس محمدی در راس مدیریت میراث فرهنگی استان شاهد تسریع در مرمت آثار تاریخی استان هستیم،  همچنین ایشان با استفاده از نیروهای متعهد و متخصص مرمت آثار تاریخی مذهبی همچون مساجد تاریخی و بقعه‌ها و امامزاده‌ها را در راس برنامه‌های خود قرار داده‌اند که جای تقدیر بسیار دارد .

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول