اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر امور اجتماعی فرمانداری چایپاره:

سیستم دفع فاضلاب شهری در چایپاره وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر امور اجتماعی فرمانداری چایپاره گفت: سیستم دفع فاضلاب شهری در چایپاره وجود ندارد و مردم از این جهت با مشکل روبه‌رو هستند.

سیستم دفع فاضلاب شهری در چایپاره وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از چایپاره حسین نجفی پیش از ظهر امروز در شورای بهداشت و امنیت غذایی که در محل فرمانداری تشکیل شده بود، اظهار داشت: نبود سیستم دفع فاضلاب شهری مهم‌ترین مشکل مردم این شهرستان در امر بهداشت محیط می‌باشد.

وی افزود: در اغلب نقاط شهری قره‌ضیاالدین به‌ویژه در محله بیگ جوان این مشکل وجود دارد، زیرا به دلیل احداث سد آغچای و بالا آمدن آب‌های سطحی همه چاه‌های جذب فاضلاب شهری پر از آب شده است.

این مسئول اضافه کرد: به دلیلی که اشاره شد، امکان نفوذ فاضلاب به چاه‌های آب شرب و کشاورزی بسیار بالا رفته است، پس باید هرچه ‌سریعتر برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی شود چراکه امکان بروز مخاطرات بهداشتی در تابستان افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: احداث سیستم فاضلاب شهری از مصوبات دور دوم سفر ریاست جمهوری است، اما تاکنون اقدامات لازم برای اجرایی‌کردن این طرح تخصیص نیافته است که باید در راستای اجرای این پروژه مسئولان استان و شهرستان تلاش کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی چایپاره در این جلسه به احیای یک چشمه خشک شده نیز اشاره کرد و گفت: با استفاده از چهار نفر نیروی انسانی، یک دستگاه بیل مکانیکی، و یک هفته کار مداوم و هزینه‌کردن بیش از 20 میلیون ریال اعتبار این چشمه بازگشایی شد.

حسین شهابی‌پور ادامه داد: با اقدامات انجام شده هم‌اکنون بیش از 15 لیتر بر ثانیه آب از این چشمه صخره‌ای بیرون می‌ترواد به طوری که با احیای این چشمه هم‌اکنون ساکنان روستای مجاور به کشت و زرع می‌پردازند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول