اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث نیر:

7 منطقه نمونه گردشگری نیر شناسایی شده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیر گفت: هفت منطقه نمونه گردشگری در شهرستان نیر شناسایی و برای استفاده با هدف گردشگری و تفریحی آماده‌سازی می‌شود.

7 منطقه نمونه گردشگری نیر شناسایی شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ایرج سپیدکار پیش از ظهر امروز در جلسه کار گروه میراث فرهنگی شهرستان نیر اظهار داشت: نیر دروازه ورود استان اردبیل از منطقه شمال غرب است و در این راستا ما موظف به تغییر چهره نیر به سیمای گردشگری هستیم.

وی با بیان اینکه نیر پیشانی گردشگری استان اردبیل است افزود: از 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل هفت منطقه در نیر واقع شده و از کل آثار تاریخی این شهرستان تاکنون 76 اثر به ثبت ملی رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه اعتبارات فرهنگی اختصاص داده شده به نیر باید متناسب با موقعیت فرهنگی و محرومیت این منطقه توزیع می‌شد، تصریح کرد: ما هم اکنون اجرای سه پروژه فرهنگی و گردشگری در شهرستان نیر را در دستور کار داریم که امیدواریم مسئولان در اختصاص اعتبارات به این مکان با دقت و ظرافت عمل کنند.

سپیدکار احداث 12 کمپینگ گردشگری در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار و نوالار، احداث پل جدید ارتباطی نیر به منطقه نمونه گردشگری سقزچی بر روی رودخانه بالخلو و نیز ساماندهی ورودی غار را از جمله این پروژه‌ها ذکر کرد.

وی گفت: بازگشایی راه‌های جدید ارتباطی و همچنین تامین روشنایی داخل غار باستانی منطقه نمونه گردشگری گلستان نیز جزو برنامه‌ها و طرح‌های در دست اجرای امسال این اداره در شهرستان نیر است.

این مسئول ادامه داد: اجرای این طرح‌ها موجب رونق بخش گردشگری شهرستان خواهد شد. شهرستان نیر به دلیل واقع شدن در ورودی استان از سمت غرب و همچنین داشتن منابع آب سرد و گرم معدنی، طبیعت بسیار زیبا و بکر و همجواری با اردبیل و شهر توریستی سرعین همه ساله شاهد حضور خیل عظیم گردشگران است.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول