اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

اختصاص 300 میلیارد ریال برای احداث زیر‌ساخت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از اختصاص بیش از 300 میلیارد ریال برای احداث زیرساخت‌های گردشگری استان خبر داد.

اختصاص 300 میلیارد ریال برای احداث زیر‌ساخت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز،  تراب محمدی عصر امروز در نخستین ‌نشست هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری استان در سال «تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی » اظهار کرد: 230 میلیارد ریال از این مبلغ از محل اعتبارات استانی و 75 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای ساخت و توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان هزینه شده است.

وی با تشریح موارد احداث شده از محل این اعتبارات افزود: سال گذشته ساخت 50 کمپ گردشگری در شهرستان‌های استان آغاز شد که هفت کمپ از این تعداد به بهره‌برداری رسیده و مابقی تا پایان سال 91 و 92 تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهند شد.

محمدی افزود: همزمان ساخت 100 مجتمع رفاهی بین‌راهی و سرویس بهداشتی نیز در مناطق و ورودی‌های مختلف شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی در سال گذشته آغاز شد که 75 مورد از این مجتمع‌های رفاهی بهره‌برداری شده و مابقی تا پایان سال 91 تکمیل می‌شوند.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفر استان خاطرنشان کرد: همچنین ساخت 50 کیلومتر راه دسترسی، آبرسانی به طول 25 کیلومتر، برق رسانی و صدور مجوز برای 25 مجتمع بین‌راهی خلاصه‌ای از دیگر اقدامات انجام گرفته سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در راستای فراهم آوردن زیرساخت‌های گردشگری آذربایجان‌شرقی در سال 90 به‌شمار می‌رود.

محمدی برگزاری جلسات هم‌اندیشی با سرمایه‌گذاران را در راستای آگاهی از مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران و پیگیری برای رفع این موانع عنوان کرد و گفت: تحقق شعار امسال و عمل به فرمایش رهبر معظم انقلاب در راستای تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی با دست توانا و حضور و مشارکت فعال سرمایه‌گذاران انجام می‌گیرد.

وی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری را عرصه‌ای نسبتا جدید توصیف کرد و گفت: ایران با روی کار آمدن دولت‌های نهم و دهم توجه ویژه‌ای به بخش گردشگری و سرمایه‌گذاری در آن کرده که این توجه رونق و توسعه در این حوزه را در پی داشته است.

محمدی تصریح کرد: گردشگری امروز برای سرمایه‌گذاری حوزه‌ای سودده و آینده آن سود بخش‌تر است که آذربایجان‌شرقی نیز توانسته طی چند سال اخیر خود را به‌عنوان یک مقصد مهم و بزرگ گردشگری شناسانده و به‌عنوان محلی امن برای سرمایه‌گذاری به اثبات برساند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان تاکید کرد: کسب رتبه نخست جذب گردشگر خارجی در سال 90  و حضور گسترده گردشگران داخلی در این استان و نیز استقبال بی‌نظیر گردشگران از موزه‌ها و آثار تاریخی شاخص شهرستان‌ها، زمینه اطمینان‌بخشی و تضمین بازگشت سودده سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در آذربایجان‌شرقی را فراهم آورده است.

محمدی با تاکید بر اینکه سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان امسال تمام همت و تمرکز خود را در بخش گردشگری برای حمایت از سرمایه‌گذاران معطوف کرده است، گفت: عمده مشکلات پیش‌روی سرمایه‌گذاران با مشارکت دستگاه‌های اجرایی قابل رفع است.

نخستین جلسه نشست هم‌اندیشی ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با سرمایه‌گذاران صنعت گردشگری استان، با حضور ‌تراب محمدی، رئیس سازمان امور اقتصاد و دارایی استان و جمعی از سرمایه‌گذاران برگزار شده و سرمایه‌گذاران به طرح مشکلات و مسائل پیش‌روی خود پرداختند.

انتهای پیام/‌ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول