اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان تأکید کرد

ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه دام و طیور در کوهبنان

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: راه‌اندازی مرکز تحقیقات دامپزشکی و همچنین آزمایشگاه مجهز و مدرن دام و طیور در کوهبنان با توجه به گونه‌های فراوان دام و طیور در این منطقه ضروری است.

ضرورت راه‌اندازی آزمایشگاه دام و طیور در کوهبنان

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی دوشنبه شب در دیدار با مدیرکل دامپزشکی استان کرمان اظهار داشت: با توجه به آب و هوای مساعد کوهبنان این شهر به عنوان یکی از قطب‌های مهم تولید کبک در استان کرمان به شمار می‌رود و در حال حاضر حائز رتبه نخست پرورش کبک در کشور است.

وی تصریح کرد: گام‌های مؤثری در زمینه پرورش دام و طیور در کوهبنان برداشته شده به گونه‌ای که در حال حاضر چند مرکز پرورش بلدرچین، شترمرغ  و مرغ گوشتی در چند ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و در این راستا مجوز دو مرغداری بزرگ صادر شده و بسیاری از جوانان جویای کار شهرستان درخواست راه‌اندازی مراکز پرورش دام و طیور در شهرستان هستند. 

متقی افزود: به دلیل کاهش نزولات جوی و خشکسالی‌های پی‌درپی شاهد کاهش پرورش دام و طیور نسبت به گذشته هستیم و امید می‌رود با لطف خداوند و نزول رحمت الهی بار دیگر شاهد رونق این صنعت مهم باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به گونه‌های فراوان دام و طیور راه‌اندازی مرکز تحقیقات دامپزشکی و همچنین آزمایشگاه مجهز و مدرن دام و طیور در کوهبنان ضروری به نظر می‌رسد و امید است با توجه مسئولان استانی شاهد تحقق این خواسته مهم باشیم.

متقی بر استفاده از وجود تحصیل ‌کرده‌های دامپزشکی در بسیج سازندگی تأکید کرد و افزود: با توجه به کار میدانی وسیع و حضور نیروهای متعهد و دلسوز بسیجی شاهد نتایج و ثمرات بیشتر در بخش دامپزشکی هستیم.

وی از مسئول اداره دامپزشکی شهرستان کوهبنان خواست با برنامه‌ریزی مدون نسبت به خارج کردن دام‌ها از شهر و برگشت آنها به روستاها اقدام کند تا در این صورت هم نسبت به بهداشت محیط کمک شود و هم از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان جلوگیری به عمل آید. 

مسئول اداره دامپزشکی کوهبنان نیز با ارائه گزارشی از وضعیت اداره متبوع خود اظهار داشت: با توجه به وجود دو اکیپ سیار در روستاها با کمبود وسیله نقلیه روبه‌رو هستیم.

زین‌الدینی تصریح کرد: ساختمانی که در حال حاضر مورد استفاده این اداره است، جزو املاک جهاد کشاورزی است و وضعیت تملک آن باید هر چه زودتر مشخص شود تا ما بتوانیم نسبت به گازکشی و تعمیرات داخلی این اداره اقدام کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمان نیز در این نشست نسبت به تهیه ماشین و مشخص کردن وضعیت ساختمان دامپزشکی کوهبنان قول مساعد داد تا مسئولان این نهاد بتوانند بدون دغدغه نسبت به خدمت‌رسانی بیشتر برای پرورش‌دهندگان دام و طیور اقدام کنند.

به گزارش فارس، پیش از این فرماندار کوهبنان و مدیرکل دامپزشکی استان کرمان و هیئت همراه از مراکز پرورش کبک، بلدرچین، دام و طیور و آثار باستانی کوهبنان از جمله آکواریم و روستای تاریخی در گزک "میمند کوچک" بازدید کردند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول