اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی:

استفاده از فرهنگ ایرانی در معماری بخش خصوصی الزامی نیست

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه استفاده از فرهنگ ایرانی در معماری بخش خصوصی الزامی نیست، گفت: با فرهنگ‌سازی می‌توان انگیزه‌ها را در این بخش ایجاد کرد.

استفاده از فرهنگ ایرانی در معماری بخش خصوصی الزامی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، میرمحمد غراوی صبح امروز در جمع خبرنگاران در اداره‌‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی اظهار کرد: این نهاد بر عملکرد مجریان طرح‌های عمرانی در شهرها نظارت دارد تا مجریان وظایف خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

وی تاکید کرد: با توجه به قانون برنامه پنجم توسعه دبیرخانه شورای‌عالی معماری و شهرسازی ایران ضوابط و مقرراتی را در زمینه الگوسازی ترویج معماری براساس فرهنگ ایرانی به تصویب رسانده و آن را برای اجرا در اختیار دستگاه‌های اجرایی کشور قرار داده است.

معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه استفاده از فرهنگ ایرانی در معماری بخش خصوصی الزامی نیست، افزود: با فرهنگ‌سازی می‌توان انگیزه‌هایی را در این بخش ایجاد کرد تا در معماری بناهای شهری از فرهنگ ایرانی بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: حقیقت اقدامات اجرایی توسعه شهرها براساس مطالعات این نهاد صورت می‌گیرد که این نهاد نتایج مطالعات و بررسی‌های خود را بعد از تصویب در شورای معماری و شهرسازی ایران به مراجع استانی ارجاع می‌دهد تا مراحل اجرایی آن توسط شهرداری‌ها سپری شود.

غراوی از پیشرفت 100 درصدی آمار عملکرد معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی در سال 90 در بحث مطالعات توسعه شهری و ارتقای آمار تهیه طرح جامع شهری خبر داد.

انتهای پیام/ح30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول