اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران

6 بوستان بدون دخانیات در جنوب تهران افتتاح شد

خبرگزاری فارس: شش بوستان شهری بدون دخانیات با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران، در منطقه 20 افتتاح شد.

6 بوستان بدون دخانیات در جنوب تهران افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران بوستان‌های جانبازان ری، دانش، زکریا، امام علی(ع)، ماهور و شهید غیبی واقع در شش محله این منطقه به عنوان بوستان‌های بدون دخانیات افتتاح شد.

محمدمهدی گلمکانی در مراسم افتتاح بوستان‌های بدون دخانیات شهرری گفت: مشارکت شهروندان مهم‌ترین اصل در مقابله با تهدیدکننده‌های سلامت از جمله دخانیات است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران با اشاره به اینکه سیگار آغاز یک انحراف بزرگ اجتماعی است، خاطرنشان کرد: آگاه‌سازی و توانمندسازی شهروندان و ارائه راهکارهای مناسب از وظایف و رسالت‌های مهم اداره سلامت است که در قالب برنامه‌های متنوع انجام می‌شود.

وی در ادامه به ترغیب کیوسک‌داران به عدم عرضه سیگار اشاره کرد و گفت: شناسایی، حمایت و ارائه سیاست‌های تشویقی از جمله عوامل مهم ایجاد کیوسک‌های سلامت محسوب می‌شوند.

گلمکانی با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت‌های لازم برای یک شهر سالم عنوان کرد: به اشتراک گذاشتن تجربیات از شرایط یک شهر سالم در راستای توسعه جامعه محلی است.

امیررضا چایچی، رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 20 نیز در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه تابلوهای هشداردهنده در تمام بوستان‌های مورد اشاره نصب شده است، خاطرنشان کرد: وجود همیاران سلامت، مشاوران مجرب و مراکز مشاوره در داخل بوستان‌ها از جمله تمهیداتی است که در سطح بوستان‌های بدون دخانیات در راستای ترغیب شهروندان به عدم استعمال دخانیات انجام شده است.

در پایان این مراسم که با حضور مدیرکل سلامت شهرداری تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی و رئیس اداره سلامت شهرداری منطقه 20، شورایاران، مدیران محلات و کیوسک‌داران مطبوعاتی سطح منطقه برگزار شد، از افرادی که موفق به ترک سیگار شده بودند به عنوان سفیران سلامت تجلیل به‌عمل آمد.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول