اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل به مناقصه رفته است

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل و همچنین احداث ایستگاه‌های متعدد به مناقصه رفته تا با تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آغاز شود.

ریل‌گذاری راه‌آهن اردبیل به مناقصه رفته است

سید حسین صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در مورد آخرین وضعیت راه‌آهن اردبیل اظهار داشت: بحث راه‌آهن اردبیل از لحاظ فنی و اجرایی و همچنین تامین اعتبار بحث‌های جداگانه‌ای است در جهت فنی و اجرایی با پیمانکاران توانمند غیر از قطعه اول و آخر مشکلی در تکمیل پروژه وجود ندارد و به غیر از دو قطعه یاد شده که نقطه ابهام‌آلود است انتظار می‌رود بقیه قطعات با تزریق اعتبار مناسب و پیگیری امور به سرانجام برسد.

وی به سنگینی کار و نیاز 500 میلیارد تومانی اعتبار برای تکمیل این پروژه از راه‌های مختلف تامین اعتبار اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس آخرین اطلاعات عملیات احداث دو ایستگاه متوسط و یک ایستگاه بزرگ به همراه عملیات ریل‌گذاری آن به مناقصه رفته که امیدواریم با تعیین پیمانکار این کارها نیز به سرعت عملیاتی شود.

استاندار اردبیل یادآور شد:‌ پروژه راه‌آهن اردبیل به شرطی در یک سال آینده قابل افتتاح خواهد بود که به مانند راه اردبیل ـ سرچم پیگیر تکمیل پروژه باشیم و با وعده وزیر راه و شهرسازی نیز اعتبار مورد نیاز تامین و تزریق شود.

صابری به خبرنگار فارس بیان داشت: تمام پروژه‌های عمرانی در سایه کنترل و نظارت به سرانجام می‌رسد به طوری که ما در سایر پروژه‌ها نظیر بیمارستان پارس‌آباد و ترومای اردبیل را که از پروژه‌های مهر ماندگار است انتظار داریم با پیگیری‌های مستمر کار به سرانجام برسد.

این مسئول با نام بردن از برخی پروژه‌های مهر ماندگار نظیر راه‌آهن اردبیل ـ میانه، مجتمع آبرسانی مختلف، سد گیوی، چهار خطه کردن راه‌های اصلی و ... به عنوان 26 پروژه مهر ماندگار گفت: برای این پروژه‌ها از چندین منبع اعتبار مورد نیاز تزریق می‌شود تا بتوانیم طرح‌ها و پروژه‌های مورد نیاز را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

*شورای فنی فعالیت خود را از سر گرفته است

استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نظم و نظام خاص به اجرای پروژه‌ها در دوره اخیر بخشیده شده به خبرنگار فارس اظهار داشت: در کنار این مجموعه نظام پیگیری جدی امور و راه‌اندازی شورای فنی استان با هدف نظارت بر بهبود کارها راه‌اندازی شده تا مبادا پروژه‌ای با عجله و بدون در نظر گرفتن مولفه‌های کیفیت تکمیل شوند.

صابری تصریح کرد: در دو سال گذشته سعی کردیم بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام و تعطیل شده را فعال کنیم و در این مدت نیز بخشی از بدهی پیمانکاران را که پروژه‌های آنها چندین سال پیش راه‌اندازی شده بود در حال تسویه و پرداخت کامل هستیم.

وی به مشکل 170 روستای بیله‌سوار در مورد تامین آب شرب اشاره کرد و افزود: با تکمیل مجتمع آبرسانی خروسلو تمامی این روستاها از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌‌مند می‌شوند و مشکلات و گله‌مندی روستاییان به حداقل می‌رسد.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود با اعلام اینکه اقدام شهرداری در جمع‌آوری دست فروش‌ها و دوره‌گردها حرکتی مثبت و رو به جلو است به خبرنگار فارس اظهار داشت: این اقدام سبب می‌شود تا مشکلات تردد در هسته مرکزی شهر نیز به حداقل برسد و کارها با سهولت و روانی خاص انجام شود که انتظار می‌رود رسانه‌ها نیز به این حرکت منطقی شهرداری کمک کنند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول