اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس میراث ‌‌فرهنگی بروجرد:

بروجرد با خانه‌های تاریخی بسیار، مستعد گردشگری است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد گفت: بروجرد با داشتن مقبره‌ها و خانه‌های تاریخی بسیار، مستعد گردشگری است، اما آشنایی مردم با این گنجینه‌ها بسیار کم است.

بروجرد با خانه‌های تاریخی بسیار، مستعد گردشگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد حجت‌الله یارمحمدی عصر امروز در جلسه نشست شورای اداری که در خانه تاریخی افتخارالاسلام برگزار شد، گفت: در محدوده بافت تاریخی بروجرد مقبره‌ها و خانه‌های تاریخی وجود دارد که متصل شدن آنها به یکدیگر می‌تواند یک جاذبه گردشگری در بروجرد باشد.

وی با بیان اینکه آشنایی مردم این شهر نسبت به این گنجینه‌ها بسیار کم است، افزود: مرمت از خانه تاریخی افتخارالاسلام در این سال‌ها با استقبال زیاد مردم مواجه شده است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بروجرد بیان کرد: در شهرستان بروجرد تعداد 165 اثر به ثبت ملی رسیده است و علاقه مردم برای دیدن خانه‌های تاریخی بسیار زیاد است.

امام جمعه بروجرد نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از راهکارهای امام(ره) برای مبارزه با ابرقدرت‌ها ساده‌زیستی بود و کسی که در برابر نفس خود با تجمل‌گرایی پیروز نشود، هیچ‌ گاه نمی‌تواند در مقابل زرق و برق دشمنان مقاومت کند.

حجت‌الاسلام حسن ترابی بیان کرد: امام خمینی(ره) ساده‌زیست، بی‌اعتنا به دنیا و اهل قناعت بودند و امام راحل دستورات ائمه(ع) را که ساده پوشیدن، ساده معاشرت کردن و ساده خوردن بود، عمل می‌کردند.

وی اضافه کرد: امام راحل نه تنها در زندگی شخصی ساده‌زیست بود، بلکه در زندگی اجتماعی این اصل را رعایت می‌کردند و در بینش امام ساده‌زیستی مختص به قشر خاصی نبود.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: نسل امروز باید بیشتر با اندیشه‌های معنوی و اخلاقی امام(ره) آشنا شوند و برای ارتقای معنویت و اخلاق در جامعه باید براساس تعالیم معصومین سیره امام خمینی(ره) را مطالعه و به آن عمل کند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول