اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی آذربایجان‌شرقی:

منطقه آزاد ارس محوری‌ترین نقطه برای ارتباط با اروپا‌ست

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس محوری‌ترین نقطه برای ارتباط با اروپا است، گفت: راه نجات اقتصاد بسترسازی برای سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی است.

منطقه آزاد ارس محوری‌ترین نقطه برای ارتباط با اروپا‌ست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد ارس،  رضا حسینی با بیان اینکه حمل‌ونقل ریلی‌، زمینی و هوایی برای یک منطقه اقتصادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: راه‌آهن جلفا در برهه‌های سخت تاریخ نقش بسیار ارزشمندی ایفا کرده است و هم‌اکنون با فراهم بودن راه آهن و جاده مناسب همچنین احداث فرودگاه در آینده نزدیک می‌توان گفت این منطقه تنها منطقه آزاد کشور خواهد بود که تمام امتیازات یک منطقه اقتصاد‌محور را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی راه آهن پارس‌آباد - اصلاندوز - جلفا و جلفا به قارس ترکیه، منطقه آزاد ارس تحول عظیمی در تجارت و صادرات را تجربه خواهد کرد.

برپایی میزگردهای تخصصی و بازدید از واحدهای صنعتی و تجاری موفق از دیگر برنامه‌های جانبی نخستین همایش سرمایه‌گذاران بومی آذربایجان بود.

همایش سرمایه‌گذاران بومی منطقه آزاد ارس با ارائه طرح‌های سرمایه‌گذاری پیشنهادی منطقه آزاد ارس با حضور 200 فعال اقتصادی بومی منطقه آزاد ارس برگزار شد.

هم‌اکنون بیش از 50 واحد تولیدی و سرمایه‌گذاری در زمینه تولید و صادرات انواع کالا از جمله خودرو، مشتقات نفتی، مبلمان خانگی و شهری، نساجی در محدوده فاز یک صنعتی منطقه آزاد ارس فعالیت می‌کنند که برای بیش از 3 هزار نفر به‌طور مستقیم شغل ایجاد کرده‌اند.

در این نشست تعدادی از سرمایه‌گذاران فعال در منطقه آزاد ارس به بیان نظرات و پیشنهادات خود به منظور افزایش جذب سرمایه‌گذاری پرداختند.

در اختیار گذاردن زمین مورد نیاز به قیمت مناسب، رفع پاره‌ای محدودیت‌های زیست‌محیطی، تسریع در تکمیل هتل پنج ستاره ارس و رفع مشکل اقامتی سرمایه‌گذاران از مسائلی بود که در این همایش مطرح و راهکارهای لازم از سوی مدیران سازمان ارائه شد. 

انتهای پیام/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول