اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل:

آب‌های جاری با فاضلاب آمیخته شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سیلاب اخیر اردبیل و برخی از شهرها شاهد آمیختگی آب‌های سطحی با فاضلاب بودیم که ضربه‌ای مهلک به بهداشت شهری و محیط زیست وارد کرد.

آب‌های جاری با فاضلاب آمیخته شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی حمیدی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با انتقاد شدید از آب و فاضلاب شهری در اردبیل اظهار داشت: ما مدعی آن هستیم که آب و فاضلاب و مسئولان آن باید دادگاهی شوند و در این زمینه پاسخگوی اهمال و کوتاهی عملکرد خود باشند.

وی با یادآوری اینکه اولویت کارگروه‌های زیر‌مجموعه مدیریت بحران استان تعریف شده است، گفت: در این زمینه کار گروه‌های مختلف باید به وظیفه و مسئولیت خود عمل کنند و در این حیطه ارائه گزارش کنند چرا که خارج از شرح وظایف گزارش ارائه کردن مطلوب و شایسته به نظر نمی‌رسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل خاطرنشان کرد: براساس این گزارش‌ها و تحلیل‌هاست که نقاط ضعف روشن شده و با استفاده از منابع ملی و استانی می‌توانیم این نقاط ضعف و قصور را برطرف کنیم.

حمیدی یادآور شد؛ در مدیریت آب‌های سطحی به ویژه در مشگین‌شهر و اردبیل به دلیل نقص سیستم فاضلاب مشکلات و معضلاتی پیش آمد به طوری که پسماندها و فاضلاب شهری که خطر جدی برای محیط زیست و بهداشت و ایجاد آلودگی در فضاهای شهری است نگرانی‌هایی را به وجود آورد که باید با تدبیری درست از وقوع حوادث ناگوار دیگر جلوگیری کرد.

این مسئول بیان داشت: ورود سیستم فاضلاب به صورت خام به آب‌های سطحی قدغن است در حالی که در سیلاب اخیر و بارش‌های رگباری اردبیل و مشگین‌شهر چنین اتفاق ناگواری رخ داد و اسباب دل‌آزردگی همگان را فراهم آورد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ضرورت اختصاص اعتبار ویژه برای تکمیل پروژه فاضلاب شهری اردبیل و مشگین‌شهر را برای کاستن از این مشکلات ضروری اعلام کرد و افزود: ما نباید مسائل کلان را فدای برخی مصلحت‌اندیشی‌های مقطعی کنیم.

در ادامه این جلسه قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در سخنانی اظهار داشت: بنیاد مسکن باید از میزان آمادگی خود برای اسکان موقت در زمان بحرانی برای افراد جامعه و همچنین تامین جایگاه مناسب برای دام پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهد.

اصغر پرتوی اضافه کرد: کار گروه بهداشت و درمان مدیریت بحران استان نیز ضرورت دارد بیمارستان سیار و موقت را تعریف کند تا برای مقابله با بحران‌های پیش‌آمده دچار آسیب‌های بهداشتی و درمانی نشویم.

وی در پایان سخنان خود به سونامی چند سال پیش دریاچه شورابیل اردبیل اشاره کرد و افزود: بروز چنین حوادث ناگواری که بسیاری از منازل و واحدهای مسکونی و تاسیسات شهری را زیر آب برد ضرورت توجه به مهار آب‌های سطحی و هدایت آنها را برای همه ما گوشزد می‌کند.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول