اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال جاری

اعتبار کانون فرهنگی مساجد 20 درصد افزایش داشت

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان گفت: اعتبار هر کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان در سال جاری بیش از 20 درصد افزایش یافته است.

اعتبار کانون فرهنگی مساجد 20 درصد افزایش داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، خسرو بیات عصر امروز در نشست هم‌اندیشی فعالان قرآنی نهاوند اظهار داشت: توسعه مرکز و مؤسسات قرآنی و توجه به تقویت کمی و کیفی آنها از اولویت‌های اداره ارشاد استان است.

وی افزود: بیش از 379 کانون فرهنگی مساجد در استان فعال است که امسال به هر کدام از این کانون‌ها 650 هزار تومان اعتبار تخصیص یافته در حالی که سال گذشته این مبلغ 500 هزار تومان بوده است.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان اضافه کرد: استان همدان پایلوت قرآنی غرب کشور معرفی می‌شود بنابراین برای این مهم باید در اجرای مهندسی فرهنگی دارای برنامه و هدف مشخص بود تا به اهداف قرآنی زودتر دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد استان رویکرد دینی و علمی است، گفت: بنابراین طبق مصوبه وزارت فرهنگ و ارشاد هر هفته یک استان میهمان آستان امام رضا(ع) خواهد بود که تیرماه نوبت استان همدان است.

بیات ادامه داد: باید مدتی که میهمان این آستان هستیم برنامه‌های کشوری و بین‌المللی ارائه دهیم لذا مشارکت فعالان عرصه هنر، فرهنگ، قرآن و اندیشه ضروری است.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بزرگ قرآنی در استان همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از ایجاد این نمایشگاه‌ها در سطح شهرستان‌ها خبر داد و ابراز داشت: نهاوند در این زمینه همیشه پیشتاز بوده است.

فرماندار شهرستان نهاوند نیز گفت: در این شهرستان هشت مؤسسه قرآنی با 40 کانون فرهنگی و هنری مساجد فعال است که تا پایان امسال به 10 مؤسسه و 60 کانون فرهنگی و هنری افزایش می‌یابد.

اسماعیل زارعی‌کوشا از عضویت یک هزار نفر در مؤسسات قرآنی نهاوند خبر داد و ابراز داشت: تاکنون نیز 4 هزار نفر علاقه‌مند به قرآن در این مؤسسات تربیت شده‌اند.

وی از فعالیت تنها مؤسسه تخصصی تربیت قرآن‌‌آموزان در نهاوند خبر داد و گفت: این مرکز در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان قادر است سالانه بیش از 3 هزار نفر قرآن‌آموز را آموزش دهد و نسبت به صدور گواهینامه فنی مهارت قرآن در رشته‌های مختلف قرائت، مفاهیم، ترتیل و حفظ اقدام کند.

فرماندار نهاوند تمسک به قرآن را راه نجات جوانان از ورطه‌های مختلف و انحرافات اخلاقی و اجتماعی خواند و ابراز داشت: همزمان با فرا رسیدن ایام تعطیلات مدارس می‌طلبد که والدین نسبت به علاقه‌مند کردن فرزندان خویش برای ثبت‌نام در این مؤسسات اقدام کنند.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول