اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس خواستار شد

استفاده از ظرفیت اجتماعی خیرین ‌برای گسترش کتابخوانی

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: برای گسترش کتابخوانی باید از ظرفیت اجتماعی خیرین بهره بگیریم.

استفاده از ظرفیت اجتماعی خیرین ‌برای گسترش کتابخوانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی صبح امروز در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های استان گلستان که در شهرستان گنبدکاووس برگزار شد با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کتابداران کشور اظهار داشت: باید بدانیم که سکان‌دار نظام یک شخصیت فرهیخته فرهنگی است.‌

وی اذعان داشت: وظیفه ما عمل به فرامین رهبری در عرصه کتابخوانی است پس باید با امکانات موجود به ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان آحاد جامعه بپردازیم و با وضعیت موجود تحقق‌بخش فرامین رهبری باشیم.

احمدی با اشاره به این دیدگاه که انسان ریشه در آسمان دارد اظهار داشت: تحقق نهضت نرم‌افزاری منوط به ترویج کتابخوانی است و باید برای تحقق بیانات رهبری درباره نهضت نرم‌افزاری و تولید علم همه دستگاه‌های فرهنگی تلاش کنند تا برنامه چشم‌انداز 20 ساله تحقق یابد.

وی تاکید کرد: باید در راستای یک هدف بزرگ انقلابی با پرچمداری مقام معظم رهبری نهضت علمی را محقق کنیم که کتابداران سربازان این مسیر هستند.

احمدی انتظارات مردم در زمینه کتابخوانی بالا دانست و با بیان اینکه آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و همه نهادهای فرهنگی یک فصل مشترک دارند که سواد و دانایی را ترویج می‌کنند اظهار داشت: در تحقق این نهضت نقش کتابخانه‌ها مهم است و باید مسئولان دستگاه‌های اداری در ترویج فرهنگ کتابخوانی عزم جدی داشته باشند و تلاش کنند.

بخشدار داشلی‌برون نیز در این جلسه با اشاره به مشارکت مردمی این بخش در احداث کتابخانه مشارکتی گفت: این کتابخانه به همت مردم منطقه استقرار یافته است.

فرهاد شیبک با اشاره به مصوبه دولت در خصوص مناطق کمتر توسعه یافته نیز اظهار امیدواری کرد امکانات بیشتری در زمینه کتابخوانی در این بخش تخصیص یابد.

اصغر رنجی رئیس بهزیستی شهرستان گنبدکاووس نیز در این جلسه از آمادگی برای اختصاص مکان برای تجهیز کتابخانه نابینایان در شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول