اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیر:

کتابخانه شمس نیر بازسازی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان نیر از تلاش این فرمانداری برای اخذ مجوز لازم برای تخریب و بازسازی کتابخانه مخروبه شمس نیر خبر داد.

کتابخانه شمس نیر بازسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید عباداللهی صبح امروز در جلسه انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر اظهار داشت: در صورت اخذ مجوز، اعتبار لازم برای احداث کتابخانه جدید در مکان کتابخانه مخروبه شمس نیر را جذب خواهیم کرد.

این مسئول ادامه داد: با مشارکت شهرداری و اداره کتابخانه‌های عمومی نیر کتابخانه سیار در نیر راه‌اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: غنای علمی و به تبع آن رشد جامعه منوط به ارتقای سرانه مطالعه مفید است و استفاده از نشریات و کتاب‌های غنی گرد‌آوری شده در کتابخانه‌های عمومی در رشد تمامی شاخص‌های اجتماعی موثر خواهد بود.

این مسئول با تقدیر از مسئولان و کارکنان کتابخانه‌های عمومی در تدوین سند راهبردی و همچنین برنامه‌ریزی سالانه برای توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ها خاطر نشان کرد: بررسی طرح‌ها و راهکار‌های مختلف برای تقویت انگیزه مطالعه در بین آحاد مردم و همچنین داشتن برنامه‌هایی برای ایجاد محیط هایی شاداب و جذاب باید در برنامه‌ریزی‌ها جزو اولویت‌های اساسی قرار گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی نیر در ادامه سخنان خود ایجاد مشوق‌هایی را برای ایجاد عادت به مطالعه در بین قشرهای مختلف مردم ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار نیر آموزش استفاده صحیح از فضا‌های مجازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان را از وظایف ارگان‌های فرهنگی عنوان کرد و افزود: ایجاد محیط هایی امن و آرام در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات موجب استقبال از کتابخانه‌ها خواهد شد.  

عباداللهی حضور کتاب در دسترس آحاد افراد جامعه به ویژه روستاییان را از راهکار‌های مهم دیگر در مطالعه کتاب دانست و گفت: با همکاری شهرداری و کتابخانه‌های عمومی نیر، اتوبوس شهرداری چهار روز در ماه با حضور در روستاهای مختلف کتاب‌های مورد نیاز روستاییان را در زمینه‌های مختلف علمی ارائه داده و بعد از مدت مقرر نسبت به جابجایی و تعویض کتاب‌های آنان اقدام خواهد کرد. 

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول