اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کنگان:

شهرداری‌ها در پرداخت عوارض به کتابخانه‌های عمومی اهتمام ورزند

خبرگزاری فارس: فرماندار کنگان گفت: شهرداری‌ها در پرداخت عوارض به کتابخانه‌های عمومی اهتمام ورزند.

شهرداری‌ها در پرداخت عوارض به کتابخانه‌های عمومی اهتمام ورزند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر کنگان تیمور یزدان‌شناس بعد از ظهر امروز در نشست با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اظهار داشت: توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه امر مهم و ارزشمندی است که باید در دستور کار مسئولان و مردم قرار گیرد.

وی افزود: فرهنگ مبنای اصلی توسعه کشور است و تقویت اماکن فرهنگی نظیر کتابخانه‌ها و مجتمع‌های فرهنگی و هنری و جذب جوانان به این اماکن باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

فرماندار کنگان با توصیه به کتابداران برای انجام صحیح وظایف خاطر نشان کرد: وظیفه کتابداران، مبارزه و جهاد در خط مقدم آرمان‌های انقلاب و شهداست که باید سرلوحه کار کتابداران قرار گیرد.

یزدان‌شناس تصریح کرد: در چند سال اخیر دولت در امر احداث و تجهیز کتابخانه‌ها در سراسر کشور اهتمام داشته و کیفیت مطالعه نیز بالاتر رفته است.

وی با بیان اینکه تا قبل از دولت نهم و دهم تنها یک باب کتابخانه عمومی در شهرستان کنگان وجود داشت گفت: در حال حاضر پنج کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال و دو کتابخانه دیگر نیز در مرحله راه‌اندازی است.

فرماندار کنگان بیان کرد: تمام ادارات و نهادها باید با کتابخانه‌ها همکاری کنند و به ویژه شهرداری‌ها باید عوارض لازم را بپردازند.

یزدان‌شناس اذعان داشت: بدون تردید پرداخت عوارض نیم‌درصد توسط شهرداری‌ها می‌تواند مسئولین کتابخانه‌ها را در امر ترویج فرهنگ مطالعه و نگهداری از این سرمایه‌های علمی و فرهنگی حمایت کند.

وی افزود: ارتقای کتابخانه‌ها و تجهیز آنها به سیستم‌های الکترونیکی و راه‌اندازی کتابخانه‌های الکترونیکی در شهرستان کنگان در دستور کار قرار دارد.

فرماندار کنگان خاطر نشان کرد: امروز همه باید نسبت به تقویت زیرساخت‌های فرهنگی دقت و حساسیت لازم را داشته باشیم و نباید کم‌کاری کنیم.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول