اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا اوایل مردادماه

موزه مدرسه کرمانشاه دوباره راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر موزه‌های استان کرمانشاه از راه‌اندازی مجدد موزه مدرسه کرمانشاه تا اوایل مردادماه امسال خبر داد.

موزه مدرسه کرمانشاه دوباره راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه، نازی فرحمنش درباره راه‌اندازی دوباره موزه مدرسه کرمانشاه اظهار کرد: پیرو طرح ملی موزه مدرسه که نخستین گردهمایی آن زمستان سال گذشته در تهران برگزار شد، درصدد راه‌اندازی موزه‌ای با عنوان "موزه آموزش و پرورش کرمانشاه" برآمدیم.

وی ادامه داد: از سال 87 ساختمان مدرسه قدیمی "دبیرستان کزازی" توسط آموزش و پرورش تبدیل به موزه این اداره‌کل شده بود اما به‌دلیل نداشتن نیروهای متخصص موزه‌داری حدود دو سالی است که تعطیل است گرچه در برخی از ایام گروه‌های دانش‌آموزی به‌صورت خاص می‌توانند از این موزه دیدن کنند اما در واقع این موزه برای بازدید عموم تعطیل است.

مدیر موزه‌های استان کرمانشاه افزود: قرار است که طی تفاهم‌نامه‌ای مابین اداره‌کل میراث فرهنگی استان و اداره‌کل آموزش و پرورش نسبت به تامین نیروهای متخصص این موزه اقدام شود.

فرحمنش گفت: وسایل آموزشی، فرهنگی، پژوهشی، گزینه‌های مربوط به علوم مختلف و برخی از نخستین‌ها در زمینه آموزش و پرورش استان در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد که بخشی از این وسایل از سوی علاقه‌مندان گردآوری شده است.

وی یادآور شد: محوطه‌سازی، اقدامات مرمتی و امور کارشناسی و نظارتی موزه مدرسه بر عهده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه خواهد بود. 

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول