اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان:

تفکری انحرافی مانع از تاسیس ‌موزه دفاع مقدس د‌ر گرگان می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان با گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر گفت: ‌تفکری انحرافی مانع از تاسیس ‌موزه دفاع مقدس د‌ر گرگان می‌شود.

تفکری انحرافی مانع از تاسیس ‌موزه دفاع مقدس د‌ر گرگان می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید ابوالحسن میرکریمی ظهر امروز در جمع بسیجیان شهر گرگان اظهار داشت: تاسیس پارک موزه دفاع مقدس به عنوان یک اثر ماندگار در تاریخ هر استانی شناخته می‎شود که ارزش والایی به لحاظ فرهنگی، هنری، دفاعی و نظامی دارد.

وی با بیان اینکه ساخت پارک موزه دفاع مقدس در هر استان مصوب ستاد فرماندهی معظم کل قوا و تائید مقام معظم رهبری است یادآور شد: بنیاد حفظ آثار نیز در استان‎ها فقط متولی این کار فرهنگی هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس استان گلستان با اشاره به اینکه در سایر استان‎ها نسبت به ساخت پارک موزه دفاع مقدس قدم‎های خوبی برداشته شده است تصریح کرد: همکاری مسئولان استان‎ها در این زمینه به گونه‎ای بوده که خیلی از استان‎ها در نیمه راه و برخی نیز در پایان ساخت این بنای فرهنگی هستند و توانسته‎اند نقش استان‎شان را در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس، در مکانی به نام پارک موزه به تصویر بکشند تا مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

میرکریمی اضافه کرد: پارک موزه گرگان کمترین سطح اشغال فضا را نسبت به استان‎های دیگر دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه آغاز فعالیت پارک موزه دفاع مقدس در گرگان از سال 1384 کلید خورده است متذکر شد: جلسات مختلفی با مقامات ارشد استانی در استانداری گلستان شکل گرفت و مکان‎های مختلفی نیز برای احداث پارک موزه گرگان پیشنهاد و مورد بررسی قرار داده شد.

میرکریمی ادامه داد: بر اساس این جلسات مصوب شد تا این پارک موزه در کنار یادمان شهدای گمنام در تپه نورالشهدا گرگان احداث شود چراکه تپه نورالشهدا با دفن هشت شهید گمنام به یک مرکز فرهنگی تبدیل شده است و با تاسیس موزه مردم از آن فضا استفاده بهینه در حفظ ایثار و شهادت می‎کنند.

وی با تاکید بر اینکه پارک موزه گرگان کمترین سطح اشغال فضا را نسبت به استان‎های دیگر دارد خاطر نشان کرد: در استان‎هایی مانند تهران، همدان و کرمان هکتارهای زمین به ساخت موزه اختصاص داده شده است، پارک موزه دفاع مقدس باید در مسیر تردد مردم باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان متذکر شد: متاسفانه در شورای شهر گرگان با وجود توضیحات مکرر پیرامون این موضوع؛ برخی از آقایان گویا نمی‎خواهند قانع شوند که در آن مکان موزه‎ای ساخته شود و نظرشان بر این است که باید پارک موزه دفاع مقدس در مسیر مرزی آق‎قلا تاسیس و راه‎اندازی شود.

میرکریمی بیان کرد: پارک موزه دفاع مقدس، شرکت یا کارخانه نیست که سبب آلودگی باشد که آن را در محدوده‎ای خارج از شهر قرار دهیم و باید در مسیر تردد و گردشگری مردم واقع شود تا بهترین نتیجه حاصل شود.

وی با تاکید بر این موضوع که بیشترین توجه ما به این مسئله معطوف شده تا کمترین درخت تخریب شود یادآور شد: هر چند تاکنون درختی برای راه‎اندازی پارک موزه قطع نشده است لذا با این توجهات، اغراضی که برخی از هفته‌نامه‎ها و مطبوعات استانی دارند نشان داده که سابقه آنها و عملکردشان برای انقلاب هیچ وقت در مسیر صحیح انقلاب نبوده و با مخالفت خود می‎خواهند در مقابل شهدا و رزمندگان ایستادگی کنند و این عمل ناپسند آنها قطعا نقطه تاریک و لکه ننگی برای‌شان خواهد بود، غرض‎ورزی به ساخت پارک موزه دفاع مقدس مصداق تشویش افکار عمومی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه متاسفانه برخی از مطبوعات استان با عناد و غرض‌ورزی نسبت به تاسیس پارک موزه دفاع مقدس گرگان قلم می‎زنند بر این نکته تاکید کرد و متذکر شد: با هماهنگی کامل مسئولان استانی و کشوری حتی در روال قانونی آن در کمیسیون مستندسازی نهاد ریاست جمهوری طی شده است.

میرکریمی خاطر نشان کرد: با وجود همه این مستندات یکی از مسئولان شورای شهر گرگان مکررا حرف‎های خود را می‎زند که "مسئولان بدون هماهنگی دست به تخریب می‎زنند" که به نظر می‎رسد این عمل آنها مصداق تشویش افکار عمومی است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان خاطر نشان کرد: باید از بعضی منتقدان این پروژه پرسید که آیا در مقابل سوء استفاده و تخریب منابع طبیعی از زیارت تا ناهارخوران همچنین اطراف تپه نورالشهدا که این اتفاق رخ داده است دلسوزی یا اعتراضی نسبت به منابع طبیعی شده؟!! آیا وقتی مجتمع‎های غیرمجاز در آنجا ساخته می‎شود، منابع طبیعی در خطر نیست؟!! اما وقتی پای ایثار و شهادت به میان می‎آید برخی جبهه‎گیری می‎کنند و منابع طبیعی را در خطر می‌بینند.

میرکریمی اذعان کرد: من فکر می‌کنم پشت صحنه این جوسازی‎ها با رسانه‎های خارجی، تفکر انحرافی و ایستادگی در مقابل فرهنگ ایثار و شهادت وجود دارد.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول