اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی:

منابع طبیعی چالدران وضعیت نامناسبی دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌غربی گفت: منابع طبیعی چالدران وضعیت نامناسبی دارند و این شهرستان از توازن منطقه‌ای خارج شده است.

منابع طبیعی چالدران وضعیت نامناسبی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جعفر ذوالفقاری عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران چالدران اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت منابع طبیعی شهرستان چالدران نامناسب است و باید تثبیت بستر در بالادست‌ها در اولویت قرار گیرد چراکه از توازن منطقه‌ای خارج شده و وقوع سیل یک واقعه غیرمترقبه قلمداد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه باید آمادگی لازم برای مقابله با وقوع سیلاب‌ها وجود داشته باشد، افزود: با وجود آمادگی لازم می‌توان از افزایش میزان خسارت جلوگیری کرد.

ذوالفقاری از اختصاص 28 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار به شورای هماهنگی مدیریت بحران خبر داد و گفت: این اعتبار باید با زمان‌شناسی و اجرای طرح‌های تثبیت بستر و آبخیزداری در راستای حفظ طبیعت بکر چالدران هزینه شود.

وی اضافه کرد: در این راستا 15 دستگاه ضد تگرگ در استان توزیع و نصب می‌شود که در صورت تامین این دستگاه‌ها در سال جاری شهرستان چالدران در اولویت قرار می‌گیرد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: برای جبران خسارت‌های حوادث غیرمترقبه سال گذشته نیز اعتباراتی اختصاص می‌یابد که این اعتبارات بر اساس میزان خسارت در بین شهرستان‌های استان توزیع می‌شود.

فرماندار چالدران در ادامه این جلسه با بیان اینکه خسارت میلیاردی سیل چالدران دغدغه جدی و مهم مدیریت بحران است، بیان کرد: وقوع سیلاب و زلزله در یک سال اخیر بیش از 210 میلیارد ریال به شهرستان چالدران خسارت زده است.

احمدرضا قلی‌پور با تاکید بر آمادگی در مقابل وقوع سیلاب‌های احتمالی در این منطقه تصریح کرد: در این زمینه منابع طبیعی و جهاد کشاورزی نقش موثر و سازنده‌ای دارند که باید آمادگی و آگاهی مردم در مقابله با این حوادث را ارتقا دهند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول