اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یکی از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس:

فتح خرمشهر میراث معنوی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: فرمانده گردان عملیات بیت‌المقدس گفت: خرمشهر میراث معنوی ملت ایران است و باید به ثبت خاطرات تک تک فرماندهان و رزمندگان بپردازیم، چون نسل آینده باید آن را درک و به این فتح عظیم افتخار کنند.

فتح خرمشهر میراث معنوی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود باقرزاده در همایش فاتحان خرمشهر در مشهد اظهار کرد: براساس فرهنگ پویای اسلامی باید همیشه در حالت آمادگی برای مبارزه با استکبار جهانی باشیم و امروزه دشمن براساس شکست‌های متوالی که متقبل شده صحنه‌های نبرد را وسعت داده است.

وی با اشاره به صحنه‌های نبرد فعلی خاطرنشان کرد: صحنه‌های نبرد از نبردهای سایبری تا خودباختگی فرهنگی و حتی مشکلات اخلاقی که با آن در حال حاضر دچار می‌شویم را شامل می‌شود و باید هم‌چون رزمندگان 30سال گذشته بار دیگر ضربه مهلک به دشمن وارد کنیم.

باقرزاده وظیفه امروز مردم را برای مقابله با دشمن بالا بردن بصیرت دانست و تصریح کرد: باید فرهنگمان را که نشأت گرفته از دین است و از تهاجمات جلوگیری می‌کند و بصیرت را بالا می‌برد، در جوانان نهادینه کنیم.

وی افزود: رزمندگان و جانبازان جنگ از مردم و مسئولان توقع ندارند و وظیفه شرعی خود را انجام داده‌اند و فقط از آنها انتظار داریم که حرف‌ها‌یشان جنبه عملی داشته باشد و نه شعاری که متاسفانه در برخی موارد صحبت‌های آنها جنبه شعاری بیشتری از جنبه عملی دارد.

این فاتح خراسانی خرمشهر گفت: خراسان دورترین استان به خونین‌شهر بود اما پرافتخارترین نیز است.

وی با اشاره به هم‌دلی سپاه و ارتش در عملیات بیت‌المقدس  خاطرنشان کرد: سپاه و ارتش با یکدیگر متحد و عملیات منسجمی را شکل دادند و توانستیم با یاری خدا 17 هزار نیروی سازماندهی شده بعثی را شکست دهیم.

وی اظهار کرد: باید به ثبت خاطرات تک تک فرماندهان و رزمندگان بپردازیم چون فتح خرمشهر میراث معنوی ملت ایران است و نسل آینده باید آن را درک کند و به آن افتخار کند و فاصله نگیرد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر فتح جهان بود چون در آن زمان اکثر جهان پشت سر عراق بودند و رزمندگان ما دست خالی بر دشمنان غلبه کردند.

وی با اشاره به گذشت سه دهه از فتح خرمشهر تصریح کرد: متاسفانه ما در حال حاضر عکس شهدا را در معابر، ادارات و منازل نصب می‌کنیم، اما عکس شهدا رفتار می‌کنیم و فقط به نام آنها بر خیابان‌ها و کوچه‌ها و برگزاری همایش‌ها در سالگردها بسنده می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای آشنایی نسلی که جنگ را ندیده‌اند باید فرهنگ شهدا را نهادینه کنیم و نسل جدید را با زندگی و روحیات آنها آشنا سازیم نه آنکه رزمندگان را آسمانی و نه مانند اخراجی‌ها معرفی کنیم بلکه خود واقعی رزمندگان و شهدا را نشان دهیم.

در ادامه این همایش از شهدای خراسانی عملیات بیت‌المقدس و خانواده‌های آنان قدردانی شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول