اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه اول امسال صورت می‌گیرد

قم میزبان 12 هیئت تجاری

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در شش ماه نخست امسال استان قم میزبان 12 هیئت تجاری است.

قم میزبان 12 هیئت تجاری

یونس عالی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از اعزام هیئت‌های تجاری به بازارهای هدف استان قم در کشورهای همسایه خبر داد و بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده در شش ماه نخست سال جاری 10 هیئت تجاری به بازارهای هدف اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعزام هیئت‌های تجاری دو سویه خواهد بود ادامه داد: برنامه‌ریزی پذیرش 12 هیئت تجاری خارجی انجام شده است که با اعزام‌ها و پذیرش‌ها ارزش صادرات استان در سال 91 نسبت به سال گذشته ارتقاء خواهد یافت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم بازارهای مهم و مورد نظر استان قم را بازار کشورهای مالزی، عراق، قطر، سنگاپور، تاجیکستان، ترکیه، ازبکستان، آذربایجان، افغانستان، پاکستان، گرجستان، ترکمنستان و امارات عنوان کرد.

وی به توافقات انجام شده در سفر اخیر مسئولان بلند پایه اقتصادی استان قم به کشور مالزی اشاره و بیان کرد: برگزاری نمایشگاه اختصاصی استان قم در ایالت کلانتان مالزی از جمله توافقاتی است که در این سفر انجام شد.

عالی‌پور با بیان اینکه این نمایشگاه از 26 خرداد ماه به مدت یک هفته برگزار خواهد شد تصریح کرد: در این نمایشگاه برخی محصولات استان شامل کفش ماشینی، مصنوعات فلزی، فرش و تابلو فرش، سوهان و شیرینی‌ به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه شهر قم در جهان به پرورش علما و صدور علم شهرت یافته است بیان کرد: در این نمایشگاه پیشرفت‌های علمی استان در زمینه‌های گوناگون مانند نرم‌افزارهای علوم اسلامی، پزشکی و فنی مهندسی در معرض دید علاقه‌مندان گذاشته خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم ادامه داد: صدور موتورسیکلت به ایالت کلانتان نیز در دستور کار قرار دارد که قرارداد آن زمان برگزاری نمایشگاه منعقد خواهد شد.

وی با مفید ارزیابی کردن اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری تاکید کرد: افزایش صادرات غیر نفتی با اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری صورت خواهد گرفت.

عالی‌پور به حمایت دولت از هیئت‌های تجاری که به بازارهای هدف اعزام می‌شوند اشاره و تاکید کرد: سرمایه‌گذاری بخشی از هزینه‌های این رویدادها به صورت یارانه به تجار و صاحبان صنایع پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: صادرکنندگانی که در نمایشگاه‌های بین‌المللی شرکت می‌کنند، می‌توانند بخشی از هزینه‌های خود را از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان دریافت کنند.

 

*ارائه 25 هزار نفر ساعت آموزش به تجار و بازرگانان قمی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه آموزش در ارتقاء کمی و کیفی تجارت تاثیر شایانی دارد گفت: سال گذشته 29 دوره و سمینار آموزشی به میزان 20 هزار نفر ساعت برای تجار و بازرگانان در مرکز آموزش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم برگزار شد که این آموزش‌ها در افزایش دانش تجار و بازرگانان استان قم تاثیر بسزایی داشت.

وی با تبیین برنامه‌های آموزشی سال 91 تصریح کرد: با توجه به تاثیرات مطلوبی که آموزش بر ارتقاء کیفی تجارت دارد، امسال 25 هزار نفر ساعت دوره آموزشی طراحی و تدوین شده است که با توجه به زمان‌بندی اجرایی خواهد شد.

عالی‌پور با بیان اینکه امروز جامعه ما به سمت تخصصی شدن پیش می‌رود عنوان کرد: افرادی که علاقه‌مند هستند به صورت حرفه‌ای و تخصصی به کار تجارت و صنعت بپردازند می‌توانند در دانشگاه جامع علمی کاربردی صنعت، معدن و تجارت به تحصیلات خود ادامه دهند.

وی اضافه کرد: بعضی از رشته‌های بازرگانی در این دانشگاه تدریس می‌شود که در آینده‌ای نزدیک رشته‌های دیگری نیز تدوین و به جمع رشته‌های دانشگاه صنعت، معدن و تجارت استان قم اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/ی10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول