اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل:

موزه شهدا در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل گفت: موزه شهدا با هدف جمع‌آوری آثار و اسناد به جای مانده از شهیدان گرانقدر استان اردبیل راه‌اندازی می‌شود

موزه شهدا در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید ودود سید شنوا صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل و همچنین موزه دفاع مقدس در اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی این موزه که مکان و فضای آن نیز در حال تدارک است انتظار می‌رود به همت دستگاه‌های فرهنگی شایسته‌ترین آثار در این حوزه جمع‌آوری شده و در معرض دید علاقمندان به ویژه ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه خانه رضا‌زاده برای راه‌اندازی این موزه تدارک دیده است، خاطر نشان کرد: با موزه‌آرایی و فضاسازی این خانه انتظار می‌رود ابعاد جدیدی از برجستگی‌ها و شایستگی‌های شهدای ما نمود و جلوه‌ای عینی پیدا کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با بیان اینکه استان اردبیل 3 هزار و 400 شهید و بیش از 12 هزار و 200 جانباز دارد، یادآور شد: ما وظیفه داریم تمام آثار و ارزشمندترین یادگار‌های شهدا را در این موزه جمع‌آوری کرده و از آنها به نحو مطلوب صیانت کنیم.

سید شنوا به جمع‌آوری مطلوب آثار شهدا، اسرا، جانبازان و رزمندگان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح بیش از صدها اثر تاکنون جمع‌آوری شده به طوری که از یک میلیون آثار جمع‌آوری شده در کشور نیز بخشی از آنها متعلق به شهدای استان اردبیل است.

این مسئول بیان داشت: شهدای ما شایسته‌ترین ذخایر و ارزشمند‌ترین میراث این جامعه هستند که حفظ آثار آنها می‌تواند برای نسل‌های آینده نیز یک الویت و ارزشمندی واقعی باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل پیش بینی کرد در نیمه اول امسال شاهد راه‌اندازی موزه شهدا در اردبیل باشیم و بتوانیم اهداف اصلی خود را در این زمینه تحقق عینی ببخشیم.

سید شنوا در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت بیمارستان ایثار اشاره کرد و افزود: در کنار این مرکز درمان و بستری کلینیک و درمانگاه تخصصی ایثارگران و جانبازان نیز در اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اعلام اینکه تمام جمعیت ایثارگری استان از کارت هوشمند برای بهر‌ه‌گیری از خدمات بیمه‌ای و درمانی بهره‌مند شده‌اند، ادامه داد: ما معتقدیم خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید از بهترین و مناسب‌ترین خدمت در نظام اسلامی بهره‌مند شوند تا بتوانیم ادای دینی نسبت به جایگاه و منزلت آنها داشته باشیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل تصریح کرد: در کنار این فعالیت‌ها مرکز مشاوره‌ای نیز در قالب ابعاد مختلف انجام خدمات مشاوره‌ای در اردبیل راه‌اندازی می‌شود تا بر اساس نیازمندی خانواده‌های زیر پوشش این بنیاد بتوانند از این خدمات بهره‌برداری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید شنوا در پایان سخنان خود اظهار داشت: بیمارستان 128 تختخوابی ایثار اردبیل که سال‌هاست صاحب رتبه ممتاز در کشور است در ارائه خدمات به جمعیت ایثارگران شایستگی خاص دارد و باید ابعاد آن را به دقت مورد ارزیابی و توجه قرار داد.

انتهای پیام/خ10/ژ1001

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول