اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبیک:

15 خرداد ریشه و اساس انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان آبیک 15 خرداد را ریشه و اساس‌ انقلاب نورانی اسلامی دانست و گفت: به فرمایش امام راحل 15خرداد باید زنده نگه ‌داشته شده و نباید فراموش شود.

15 خرداد ریشه و اساس انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک حجت‌الاسلام سید ابوتراب موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان آبیک در مسجد ولی عصر (عج) مردم را محوری‌ترین پایه و بنیاد اندیشه امام راحل عنوان کرد و گفت: در اندیشه امام قدرت منهای ملت و حکومت بدون رضایت مردم یک قدرت پوسیده و بی‌اساس بود.

وی با بیان این‌که جمهوری اسلامی بهترین مدل برای اداره حکومت اسلامی است، افزود: استکبار‌ستیزی از اندیشه‌های امام راحل است، چرا که ایشان بارها فرمودند آمریکا دشمن نخست اسلام و مسلمین است، لذا ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم که نشانه استکبارستیزی امام راحل است.

موسوی ادامه داد: اسلام سیاسی یکی دیگر از اندیشه‌ها‌ی امام راحل است که ایشان با تفکیک اسلام آمریکایی از اسلام ناب محمدی تصریح کردند که اسلام دین سیاست است تا دین معنویت، چرا که جدایی دین از سیاست ا‌ز تبلیغات استعماری است وگرنه جدایی دین از سیاست غیر ممکن است‌.

وی اضافه کرد: اگر دین از سیاست جدا شود نه دین، دین خداست و نه سیاست سیاست الهی است بلکه هر دو شیطانی خواهند بود.

خطیب جمعه شهرستان آبیک خاطر‌نشان کرد: حفظ شأن روحانیت و مرجعیت ا‌ز محکمات اندیشه‌های امام راحل است که ایشان معتقد بودند کشور بدون روحانیت کشور بدون طبیب است، لذا وقتی روحانیت نظام را حفظ کند کشور نیز حفظ خواهد شد.

موسوی خدمت بدون منت به مردم و حمایت از فلسطین را از دیگر اندیشه‌های امام برشمرد و افزود: با اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس از سوی امام راحل حمایت از مردم فلسطین به صورت مطالبه عربی و اسلامی بلکه جهانی در آمد.

وی ما می‌توانیم را شعار عملی امام راحل برای رشد و تعالی جامعه دانست و ادامه داد: این شعار ممکن کردن غیر ممکن‌هاست که اکنون توانسته ایران اسلامی را به جایگاه رفیعی برساند.

موسوی بر مطالعه وصیت‌نامه سیاسی و الهی امام راحل (ره) از سوی اقشار مختلف مردم که راهگشا و چاره‌ساز است، تأکید کرد.

امام جمعه شهرستان آبیک انتخاب مقام معظم رهبری از سوی مجلس خبرگان را انتخابی شایسته برشمرد و افزود: وجود رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در رهبری نظام و هدایت انقلاب سبب شد که خلأ وجود حضرت امام راحل برای ملت احساس نشود که ا‌ز موهبت‌های الهی است که خلف صالح به جای سلف صالح انتخاب شود که امروز بر همگان واضح و مبرهن است.  

توبه، کودتای انسان علیه خودش است

امام جمعه شهرستان آبیک در بخش دیگری ا‌ز خطبه‌ها با اشاره به برگزاری مراسم معنوی اعتکاف گفت: معتکفان باید در مراسم اعتکاف با مبارزه با نفس خود انقلابی اساسی در درون خود ایجاد کرده و با توبه و استغفار کودتای ارزشمند و مطلوبی علیه خود کنند تا به خود‌سازی نزدیک شوند.

موسوی افزود: با توجه به اینکه انقلاب یکی از مطهرات است، انسان باید در راستای خودسازی و تحصیل تقوا سراسر وجودش ر‌ا منقلب کند تا به احساس و تفاوتی اساسی دست یابد.

وی بیان کرد: اگر انسان علیه نفس اماره خود غلبه نیابد، نفس اماره خیز برداشته و شیطان را به حوزه وجودی انسان وارد می‌کند.

خطیب جمعه شهرستان آبیک تصریح کرد: تکامل انسان اختیاری است، لذا انسان می‌تواند با غلبه بر هوای نفس از ملائکه بالاتر و یا با فرمانبرداری از هوای نفس از حیوان نیز پست‌تر باشد.

موسوی تقوا را مانع ورود شیطان به انسان دانست و تصریح کرد: به فرمایش امام علی(ع) "اساس و معیار تقوا و پرهیزگاری ترک دنیاست" که بیانگر این موضوع است که انسان دنیا‌دوستی و وابستگی به دنیا را رها کند نه اینکه از ضروریات زندگی مانند خوردن، پوشیدن و کارهای روزمره دست بردارد.

وی با اشاره به میلاد امام علی (ع) در 13 ماه رجب گفت: اگر‌چه نمی‌توانیم هم‌سنگ ائمه اطهار (ع) شویم، ولی می‌توانیم که هم‌رنگ آنان شویم و از سیره عملی آنان پیروی کنیم.

امام جمعه شهرستان آبیک اضافه کرد: امام علی (ع) فرموده است "دنیا و آخرت دو دشمن هستند که همیشه با هم دعوا داشته که باهم اختلاف دارند" لذا انسان اگر به سمت دنیا برود در زیر پرچم دنیا قرار می‌گیرد و ا‌ز آخرت دور خواهد شد که این مسئله در شأن یک مسلمان نیست.

موسوی ادامه داد: والدین باید مراقب فرزندانشان باشند تا با لقمه حرام ا‌ز مسیر هدایت منحرف نشده و خدای نکرده ا‌ز هستی انسانی و ایمانی ساقط نشوند که البته نقش مسئولان نیز در رفع مشکلات جوانان می‌تواند راهگشا باشد. 

وی با اشاره به وفات حضرت زینب در 15 رجب سال 62 هجری اذعان کرد: حضرت زینب (س) به درجه‌ای از عصمت رسیده بودند که مصائب و سختی‌های کربلا را تحمل کرده و با اراده‌ای آهنین د‌ر کاخ ستمکاران کاخ را برسرشان آواره و رسوایشان می‌کردند. 

خطیب جمعه شهرستان آبیک افزود: مادران و خواهران شهدا همان‌گونه که حضرت زینب (س) خون امام حسین (ع) را حفظ کرد، باید خون شهدایشان را زینب‌گونه حفظ کنند که البته بانوان جامعه نیز باید به این بانوی بزرگوار اسلام تأسی کنند.

موسوی 15 خرداد را ریشه و اساس‌ انقلاب نورانی اسلامی دانست و گفت: به فرمایش امام راحل 15 خرداد باید زنده نگه داشته شده و نباید فراموش شود.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول