اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

اعتکاف مکتب خود‌سازی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: اعتکاف بزرگترین مدرسه تربیتی و مکتب خود‌سازی است که در آن احوال و روحیات انسان‌ها متحول می‌شود.

اعتکاف مکتب خود‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: این عمل توصیه شده در نیمه ماه رجب سبب پاکسازی روحی و نزدیکی بیشتر به خداوند است که باید این تقرب و نزدیکی را فرصت دانسته و چند روزی با دور شدن از دلبستگی‌های دنیوی زندگی خود را رنگ و بوی معنویت ببخشیم.

وی از اعتکاف به عنوان فرصتی برای دور شدن از گناهان و درنگی در محضر خداوند یاد کرد و گفت:‌ اگر امت اسلامی اعتکاف را فرصت خود‌سازی و پاک شدن از آلایش بدانند می‌توانند از این حرکت برای ایام دیگر سال توشه بردارند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد روزه‌داری در ماه رجب را از اعمال مستحبی و دارای ثواب فراوان برشمرد و خاطر نشان کرد: ما در حالی روز 13 رجب میلاد با سعادت حضرت علی (ع) را جشن می‌گیریم که امت اسلامی می‌تواند با تکیه بر اندیشه ناب علوی از هر انحراف و تفرقه دوری بجوید.

علوی ولایت را عنصر تمسک و توسل به حقیقت ناب اعلام کرد و یادآور شد: ذات ولایت و تبعیت از آن به مانند سایر واجبات و مستحبات شایسته توجه و تقدیر است و همه باید قبولی تمام اعمال خود را در تبعیت از ولایت بدانیم.

وی در ادامه سخنان خود به بیست و سومین سالگرد عروج ملکوتی امام راحل و ابعاد شخصیتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: امام راحل امروز به ناجی بشریت در عصر معاصر تبدیل شده است که انسان‌ها را از رخوت و سستی به سمت استقلال و آزادی واقعی فرا می‌خواند و امید‌ها را در دل زنده می‌کند.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد حضرت امام را احیاگر اندیشه ناب اسلام و ولایت فقیه توصیف کرد و گفت: حضرت امام صاحب اندیشه پاک و خالصی است که در آن عشق به مردم و همسویی با آنها به ویژه پا‌برهنگان و مستضعفان جامعه تجلی حقیقی پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علوی در پایان ویژگی هویت بخشی امام به امت‌های اسلامی را یک میراث گرانبها توصیف کرد و اظهار داشت:‌خصایل و ویژگی‌های شاخص امام به قدری وسیع و فراگیر است که گاه زبان از بیان آن قاصر است.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول