اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشمند برگزیده جهانی:

پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد جا نیفتاده است

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج و دانشمند برگزیده جهانی از سوی مؤسسه ISI با اشاره به اهمیت نقش پژوهش در توسعه و پیشرفت یک جامعه گفت: هنوز آن‌گونه که باید پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد جا نیفتاده است.

پژوهش در کهگیلویه و بویراحمد جا نیفتاده است

مهراورنگ قاعدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: زمانی می‌توانیم در استان کهگیلویه و بویراحمد از توسعه حرف بزنیم که نخست موضوع مهم پژوهش در میان مسئولان، چهره‌های علمی و دانشجویان نهادینه شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج بیان کرد: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که پژوهش و تحقیق مبنای تصمیم‌گیری‌ها شود.

وی با بیان اینکه در کنار جا افتادن مسئله پژوهش، استفاده و بها دادن به نتایج پژوهش‌هایی که گاها حاصل جوانی یک دانشمند یا محقق است نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده، گفت: شعارهایی که در ابتدای هر سال انتخاب می‌شود باید نمود عملی پیدا کنند و در حد شعار باقی نمانند.

قاعدی تاکید کرد: برای عملی شدن شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی باید از استان‌ها شروع کنیم و همگی تلاش کنیم تا این سیاست‌های راهبردی نمود عملی پیدا کنند.

این دانشمند برگزیده جهانی با تاکید بر داشته‌ها و ظرفیت‌های بالای استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: میزان تولید و کیفیت تولید در این استان هم‌اینک در وضعیت بسیار پایینی است که باید همه مسئولان اجرایی، چهره‌های علمی و دانشگاهی و همه آحاد جامعه برای بهبود این وضعیت تلاش کنند.

وی فراهم کردن زمینه‌های انجام پژوهش‌ و تحقیق در امور مختلف را ضروری خواند و ادامه داد: دانشگاه و صنعت امروز در استان کهگیلویه و بویراحمد نتوانستند آن‌گونه که باید ارتباط‌های مؤثری را به نفع مردم و این استان برقرار کنند که امید است در سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی این اتفاق بیفتد.

دارنده 145 مقاله پذیرفته شده و چاپ شده در مجله ISI اضافه کرد: برای تحقق عملی حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی باید ابتدا فکر و ایده یک محقق را حمایت کرد که این کار با حمایت از فعالیت‌های پژوهشی امکان‌پذیر است.

قاعدی ابراز داشت: باید حمایت‌ها به شکل جدی و خارج از دانشگاه صورت گیرد تا بتوانیم شاهد وضعیت بهتری در این استان باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج عنوان کرد: با وجود پژوهش، هزینه‌های مالی و انسانی نصف می‌شوند که لازم است تصمیم‌گیرندگان و دستگاه‌های اجرایی این مهم را مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به این نکته که پیشرفت‌های استانی، پیشرفت‌های ملی را رقم می‌زند، گفت: باید این مهم از استان کهگیلویه و بویراحمد که موقعیت‌های بسیار خوبی را برای توسعه و جهش دارد شروع شود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول