اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم در گفت‏وگو با فارس:

هدف جنگ نرم، منزوی کردن علما است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: دشمن در جنگ نرم، مهم‏ترین هدف خود را منزوی کردن علما و جدا ساختن مردم از این قشر متدین و متعهد جامعه قرار داده است.

هدف جنگ نرم، منزوی کردن علما است

حجت‏الاسلام جعفر رعایتی امروز به مناسبت سالروز قیام 15 خرداد سال 42 در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان افزود: همواره جبهه حق و باطل مقابل یکدیگر موضع‏گیری کرده‏اند و جنگ میان این دو ادامه داشته و خواهد داشت.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اضافه کرد: مراجع عظام تقلید به عنوان رهبران جبهه حق و پادشاهان و زورمندان دنیاطلب به عنوان سردمداران جبهه باطل، همیشه در تضاد فکری و عملی بوده‏اند و استبداد نیز به خاطر اینکه عالمان دینی مانع چپاول‏گری آنان می‏شدند، سعی در مبارزه با آنها داشته‏اند.

رعایتی در خصوص انتقال مرکز مرجعیت شیعه از نجف به قم تصریح کرد: سیاست‏های قلدرمآبانه رضا شاه و پادشاهان قبل از او، فرصت عرض ‏اندام به حوزه‏های علمیه کشورمان را نمی‏داد و با وجود فعالیت حوزه‏های علمیه قم، مشهد و اصفهان، حوزه علمیه نجف حرف نخست را می‏زد و وجود عالمان بزرگ در آنجا بر رونق آن افزوده بود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ادامه داد: با ورود آیت‏الله بروجردی به قم، کمی حوزه علمیه این شهر رونق یافت و با قیام امام خمینی(ره) و سپس پیروزی انقلاب، حوزه علمیه قم به عنوان مهم‏ترین حوزه علمیه شیعه در دنیا معرفی شد.

وی افزود: در حوزه علمیه قم، تربیت طلاب نیز از سبک قدیمی خود فاصله گرفت و با شیوه روزآمد، تربیت‏یافتگان این حوزه در عرصه‏های دینی، سیاسی و اجتماعی فعال شدند و بسیاری از آنها نیز هم‏اکنون سرآمد علمای شیعه در جهان هستند.

رعایتی به حوادثی که سبب مخالفت قاطع امام خمینی(ره) و سایر علما با شاه شد، اشاره کرد و گفت:‌ دقت در سوابق و فعالیت‏های علمی، تحقیقاتی و مبارزاتی امام، دو مرحله را به خوبی نشان می‏دهد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان افزود: مرحله نخست که با سال 1340 پایان می‏گیرد، مرحله‏ای است که امام در مقام تدریس قرار دارد.

رعایتی افزود: هدف امام خمینی(ره) در مقام تدریس، پرورش افرادی است که بتوانند بار عظیم مسئولیت مبارزه را شجاعانه به دوش گیرند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ادامه داد: مرحله دوم، حضور فعال امام در صحنه سیاست بوده و آغاز این مرحله سال 1341 است.

رعایتی بیان کرد: پس از درگذشت آیت‏الله بروجردی، رژیم شاه درصدد بود که بدون مانع پایگاه روحانی قم، انقلاب سفید را در کشور پیاده کند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: شاه به بهانه انقلاب سفید، به دنبال این بود که فرهنگ جدایی دین از سیاست را نهادینه و اجرایی سازد.

رعایتی یادآور شد: شاه می‏خواست با تأسیس سینما، ایجاد و توسعه مراکز فحشا و مشروب‏فروشی و ترویج فرهنگ غرب و سکولاریسم، مسیر همواری را در راه استیلای تمدن غرب برای ایران فراهم سازد.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان بیان داشت: در این زمان، روحانیان و طلاب جوان حوزه با تنظیم طوماری از این واقعه نزد مراجع و علمای قم اعتراض کردند و مخصوصاً امام خمینی(ره) عکس‏العمل نشان داد و با احضار رئیس شهربانی، تذکر لازم را ارائه کرد.

به گزارش فارس، در پانزده خرداد سال 1342 پس از بازداشت امام خمینی(ره)، موجی از تظاهرات در تهران و قم علیه دولت اسدالله علم آغاز شد، تظاهرات به زد و خورد خونین بین مأموران شهربانی و تظاهر کنندگان تغییر یافت.

هم‌چنین نهضت آزادی به ریاست مهدی بازرگان به پشتیبانی از امام خمینی(ره) و تظاهرات برخاست و علیه اصلاحات انقلاب شاه و مردم، به ویژه اصل نخست یعنی اصلاحات ارضی و اصل پنجم آن یعنی اصلاح قانون انتخابات ایران اعتراض و شورش کرد.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول