اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال توقف 9 ماه رسیدگی به پرونده بیماران هموفیلی

نگران باز بودن 750 پرونده هموفیلی‌ها در دستگاه‌ قضایی کشور هستم

خبرگزاری فارس: مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: با توجه به توقف 9 ماه رسیدگی به پرونده‌های بیماران هموفیلی، به شدت نگران باز بودن 750 پرونده در دستگاه قضایی کشور هستم.

نگران باز بودن 750 پرونده هموفیلی‌ها در دستگاه‌ قضایی کشور هستم

احمد قویدل در حاشیه سفر خود به اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در ارتباط با روند دادرسی پرونده‌های بیماران هموفیلی و دیگر مصرف‌ کنندگان خون و فرآورده‌های خونی اظهار داشت: سال گذشته با تغییر قاضی پرونده، رسیدگی به دو پرونده بیماران هموفیلی 9 ماهه متوقف شده است. 

وی با اشاره به اینکه به دنبال باز شدن نخستین پرونده قضایی این بیماران در سال 76، تاکنون بالغ بر 25.5 میلیارد تومان به هزار و 145 نفر از این بیماران داده شده است، بیان داشت: دولت هم‌چنین موظف به تأمین هزینه‌های درمانی هموفیلی‌های آلوده است که هزینه درمان هر یک از این بیماران در ماه بالغ بر یک میلیون تومان است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران از اینکه در سال 85 دوره جدیدی از شکایات بیماران هموفیلی به مراجع قضایی ارجاع شد که بالغ بر یک هزار و 500 پرونده بود، ادامه داد: کانون هموفیلی ایران با امید به تغییر رئیس جمهور و گرایش‌های مردمی ایشان تا سال 85 از ارجاع شکایات جلوگیری کرد.

وی افزود: در دور جدید رسیدگی به پرونده‌ها، 41 مورد حکم آن اجرا شده و خسارات بیماران پرداخت شده است و 71 مورد در روند پرداخت قرار دارد.

قویدل از توقف پرونده‌های این بیماران از شهریورماه سال گذشته تاکنون خبر داد و اضافه کرد: با وجودی که هم‌اکنون این پرونده‌ها در مسیر جدید دادرسی قرار گرفته است اما به دلیل دور شدن از روند عادلانه قبلی، تاکنون به نتیجه صحیحی منجر نشده است.

مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه تاکنون 138 نفر هموفیلی اصفهانی به حق قانونی خود رسیدند، افزود: در حال حاضر نزدیک به 40 نفر از این بیماران در مرحله اجرای حکم دادگاه و پرداخت غرامت خود هستند.  

وی گفت: در سال گذشته برای 774 پرونده این بیماران رای بدوی صادر شد.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول