اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد

آمادگی راه‌آهن برای راه‌اندازی ریل باس در مناطق پرمسافر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل راه‌ آهن کشور گفت: ریل باس برای مسیر پل سفید به گرگان راه‌اندازی شده و آثار مطلوبی را دربرداشته و این آمادگی را داریم تا در مسیرهایی که مسافر زیادی است این کار انجام شود.

آمادگی راه‌آهن برای راه‌اندازی ریل باس در مناطق پرمسافر

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالعلی صاحب‌محمدی بعدازظهر امروز در جلسه‌ای با استاندار و فرمانداران شهرهای مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد به توسعه راه ریلی مازندران پرداخت و اظهار داشت: توسعه شبکه‌های ریلی در کشور یکی از عوامل توسعه‌ یافتگی است که خروج ریل از داخل شهرها به دلیل محدودیت‌های مالی به صلاح نیست.

وی اضافه کرد: اگر روزی راه آهن از داخل شهرها خارج شود ارتقای توسعه راه ریلی محقق نمی‌شود.

این مسئول هدف اصلی راه آهن کشور را دو خطه کردن مسیرها دانست و گفت: هدف آتی ما در کشور ارتقای ظرفیت شبکه ریلی است که در این حوزه مشکلات و موانع شبکه ریلی در داخل شهرها از بین برود.

صاحب‌محمدی با بیان اینکه استان مازندران با استان‌های دیگر متفاوت است و باید به شبکه ریلی این استان توجه شود، خاطرنشان کرد: به دلیل جمعیت استان مازندران و حجم مسافر در این استان تمام تقاطع‌های مسیر باید به صورت باکسی و اگر نیاز به تقاطع غیرهمسطح است انجام شود.

وی توسعه شبکه ریلی به ویژه برقی‌کردن واگن‌های مسیر را از برنامه‌های آینده راه آهن کشور اعلام کرد و بیان داشت: شهرداری‌ها نباید اجازه دهند به حریم 17 متری راه آهن تجاوز شود.

مدیرعامل راه آهن کشور، آمادگی خود را برای ایجاد ریل باس در راه ریلی مازندران اعلام کرد و گفت: هر میزان ریل باس نیاز است آمادگی تحویل را داریم، ولی به طور کارشناسانه نیازسنجی انجام شود تا بخش خصوصی متضرر نشود.

صاحب‌محمدی ادامه داد: ریل باس برای مسیر پل سفید به گرگان راه اندازی شده و آثار مطلوبی را دربرداشته و این آمادگی را داریم تا در مسیرهایی که مسافر زیاد است این کار انجام شود.

وی بازسازی واگن‌های مازندران را در دستور کار قرار داد و اضافه کرد: واگن‌های راه ریلی مازندران حدود 40 سال است که مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون چندین بار بازسازی شده است.

مدیرعامل راه آهن کشور اذعان داشت: راه ریلی مثل راه‌های جاده‌ای نیست، حوزه شبکه ریلی به صورت بنگاه اقتصادی اداره می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه حمایت و توسعه از راه ریلی مازندران برای ما مهم است، متذکر شد: بندر امیرآباد به خاطر توجیه اقتصادی باید فعال باشد، از این بندر در توسعه راه ریلی حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ن10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول