به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، عبدالعلی صاحبمحمدی بعدازظهر امروز در جلسهای با استاندار و فرمانداران شهرهای مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد به توسعه راه ریلی مازندران پرداخت و اظهار داشت: توسعه شبکههای ریلی در کشور یکی از عوامل توسعه یافتگی است که خروج ریل از داخل شهرها به دلیل محدودیتهای مالی به صلاح نیست.
وی اضافه کرد: اگر روزی راه آهن از داخل شهرها خارج شود ارتقای توسعه راه ریلی محقق نمیشود.
این مسئول هدف اصلی راه آهن کشور را دو خطه کردن مسیرها دانست و گفت: هدف آتی ما در کشور ارتقای ظرفیت شبکه ریلی است که در این حوزه مشکلات و موانع شبکه ریلی در داخل شهرها از بین برود.
صاحبمحمدی با بیان اینکه استان مازندران با استانهای دیگر متفاوت است و باید به شبکه ریلی این استان توجه شود، خاطرنشان کرد: به دلیل جمعیت استان مازندران و حجم مسافر در این استان تمام تقاطعهای مسیر باید به صورت باکسی و اگر نیاز به تقاطع غیرهمسطح است انجام شود.
وی توسعه شبکه ریلی به ویژه برقیکردن واگنهای مسیر را از برنامههای آینده راه آهن کشور اعلام کرد و بیان داشت: شهرداریها نباید اجازه دهند به حریم 17 متری راه آهن تجاوز شود.
مدیرعامل راه آهن کشور، آمادگی خود را برای ایجاد ریل باس در راه ریلی مازندران اعلام کرد و گفت: هر میزان ریل باس نیاز است آمادگی تحویل را داریم، ولی به طور کارشناسانه نیازسنجی انجام شود تا بخش خصوصی متضرر نشود.
صاحبمحمدی ادامه داد: ریل باس برای مسیر پل سفید به گرگان راه اندازی شده و آثار مطلوبی را دربرداشته و این آمادگی را داریم تا در مسیرهایی که مسافر زیاد است این کار انجام شود.
وی بازسازی واگنهای مازندران را در دستور کار قرار داد و اضافه کرد: واگنهای راه ریلی مازندران حدود 40 سال است که مورد استفاده قرار گرفته و تاکنون چندین بار بازسازی شده است.
مدیرعامل راه آهن کشور اذعان داشت: راه ریلی مثل راههای جادهای نیست، حوزه شبکه ریلی به صورت بنگاه اقتصادی اداره میشود.
این مسئول با اشاره به اینکه حمایت و توسعه از راه ریلی مازندران برای ما مهم است، متذکر شد: بندر امیرآباد به خاطر توجیه اقتصادی باید فعال باشد، از این بندر در توسعه راه ریلی حمایت میکنیم.
انتهای پیام/ن10/گ1003