اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پورمحمدی:

امام‌خمینی در حفاظت از انقلاب با هیچ‌کس تعارف نداشت

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بازرسی کل کشور ‌با بیان اینکه امام در حفاظت از انقلاب با هیچ‌کس تعارف نداشت، گفت: اراده محکم امام برای دفاع از حق و نظام تعیین‌کننده بود.

امام‌خمینی در حفاظت از انقلاب با هیچ‌کس تعارف نداشت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی ظهر امروز در مراسم سالگرد رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مصلای امام‌خمینی‌ تبریز با بیان اینکه امام عزیز در 15 خرداد و انقلاب راه عزت را به ما نشان داد، اظهار کرد: راه پیروزی و افتخار ما به برکت امام‌ و انقلاب اسلامی هموار شد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره امام‌خمینی‌ با بیان اینکه امام بزرگوار حق بزرگی به گردن ملت دارد، افزود: امام‌ اسلام را احیا کرد، به ما مسلمانی را یاد داد، امام ما را با علی(ع) آشنا کرد.

پورمحمدی اضافه کرد: ما افتخار می‌کردیم که شیعه هستیم ولی اشکال ما این بود که علی(ع) را نمی‌شناختیم، ادعای شیعه بودن داشتیم ولی علی(ع) در زندگی ما حضور نداشت، امام‌خمینی(ره) به ما گفت اگر ما شیعه و پیرو علی(ع) هستیم باید راه او را طی کنیم، وقتی می‌گوییم مسلمانیم باید اسلام را در زندگی خود متجلی کنیم.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه امام عزیز در 15 خرداد و انقلاب راه عزت را به ما نشان داد، گفت: راه پیروزی و افتخار ما به برکت امام(ره) و انقلاب اسلامی است، باید قدردان باشیم و تلاش کنیم که مسلمان‌تر شویم.

وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم ایمان خود را تقویت کنیم، این مرز پیروزی است، تا روزی که ما با امام و اسلام هستیم پیروز خواهیم بود اما روزی که فاصله بگیریم حتماً احساس خطر باید کرد و  به همان سرنوشتی باز‌می‌گردیم که در گذشته بر ما سلطه داشت.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: حال که امام(ره) ما را به اسلام بازگرداند، 30 و چند سال است که داریم در دنیا با عزت زندگی می‌کنیم و بر دشمنان خود پیروزیم چراکه توانستیم دشمنان را از کشورمان بیرون کنیم.

وی گفت: امروز و پس از پیروزی انقلاب اختیار کشور را در دست خودمان گرفتیم، خودمان تصمیم گرفته و در موضوعات مختلف اراده ما حاکم است.

پورمحمدی افزود: ملت ایران در 33 سال گذشته در دفاع از حفاظت از انقلابشان تمام خستگی‌ها را متحمل شدند و استکبار را به زانو درآوردند چون امام چنین جاذبه‌ای را ایجاد کرده که مردم حول آرمان‌های امام ایستاده‌اند.

وی گفت: امام راحل در شخصیت الهی و ملکوتی خود ابعاد گسترده و ارزشمند الهی را احیا کرده بودند و در فضای سیاسی و اجتماعی ایران و دنیای اسلام با تکیه بر ارزش‌های متعالی قرآن و حکمت، مولفه‌های کلیدی انقلاب را مطرح کردند.

پورمحمدی، آرمانگرایی و احیای ارزش‌های متعالی الهی و انسانی را از بارزترین شاخص‌های انقلاب اسلامی خواند و اظهار کرد: شخصیت امام حول این ارزش‌ها و آرمان‌ها شکل گرفته بود و از همه ظرفیت و توان خود برای مطرح کردن این اصول و مبانی بهره گرفت.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما انقلاب علم، آزادی و دانش است، تصریح کرد: امام‌خمینی(ره) بی‌شک احیاکننده اسلام اصیل است.

پورمحمدی اظهار کرد:‌ امروز راه و هدف امام راحل به‌عنوان سرمشق و الگویی برای همه انسان‌های اسلام‌خواه، عدالتخواه و آزادیخواه در جوامع تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه جوهره و اصل تمام حرکت‌ها و جنبش‌های اسلام‌خواهانه نشات گرفته از تفکرات بلند امام راحل بوده است، خاطرنشان کرد: امروز امام راحل و ایران اسلامی منشا تاثیرگذاری در انقلاب‌ها و بیداری اسلامی شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه استکبار از ایران هسته‌ای نمی‌هراسد بلکه از ایران اسلامی ‌می‌ترسد، تاکید کرد: اسلام ایران اسلام عملی است و رهبری، ولایت و امامت در آن وجود دارد.

پورمحمدی با بیان اینکه امام در حفاظت از انقلاب با هیچ‌کس تعارف نداشت، ادامه داد: اراده محکم امام برای دفاع از حق و نظام تعیین‌کننده بود.

وی، یکی از بزرگ‌ترین کارهای امام(ره) را با همه فضائلش، حرکت تحول‌آفرین فکری دانست که امروز آثار آن را در منطقه مشاهده می‌کنیم.

انتهای پیام/ش10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول