اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد

اطلاع‌رسانی و ترویج ارزش‌ها از اهداف برنامه‌های هفته محیط زیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: ترویج هنجارها، ارزش‌ها و رفتارهای مطلوب محیط زیستی و اطلاع‌رسانی و حساسیت آفرینی از اهداف برنامه‌های هفته محیط زیست است.

اطلاع‌رسانی و ترویج ارزش‌ها از اهداف برنامه‌های هفته محیط زیست

امیر مهدویانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: هفته محیط زیست از 16 خرداد ماه سال جاری آغاز و تا 22 خرداد ماه سال جاری ادامه می‌یابد.

وی با بیان اینکه آشنایی شهروندان با آداب و مهارت‌های زندگی، ارزش‌ها و هنجارهای مبتنی برای حفاظت و احیای محیط زیست از اهداف برنامه‌های سال جاری محسوب می‌شود، افزود: ارزیابی علاقه، تمایل و توانایی شهروندان در حفاظت و احیای محیط زیست نیز از دیگر اهداف برنامه‌های این سازمان در هفته محیط زیست است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به ترغیب شهروندان به گسترش سواد، دانش، اخلاق و فرهنگ محیط زیست تصریح کرد: تقویت مشارکت در شهروندان برای حفاظت، بهسازی، زیباسازی و احیای محله و عرصه‌های پیرامون از دیگر اهداف برنامه‌های این هفته است.

وی تصریح کرد: ترویج هنجارها، ارزش‌ها و رفتارهای مطلوب محیط زیستی در خانواده و جامعه و اهتمام نسبت به انجام دانسته‌ها، علایق و مهارت‌های دست یافتنی در حوزه محیط زیست از دیگر اهداف برنامه‌ها محسوب می‌شود.

مهدویانی بر ضرورت افزایش همکاری‌ها و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها و بهره‌برداران ذیربط با حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: تعمیق ملاحظات و الزامات محیط زیستی در همکاری‌های بین دستگاهی نیز ضروری است.

وی آگاهی‌رسانی اجتماعی، حساسیت آفرینی و ترویج محیط زیست به عنوان حقوق عمومی را یادآور شد و افزود: برای اجرای برنامه‌های هفته محیط زیست پیش نیازهایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان تدبیر و برنامه‌ریزی برای برگزاری شکوهمند برنامه‌های هفته محیط زیست متناسب با رویدادهای روزانه هفته و سازماندهی توانمندی‌های اداره‌کل برای برگزاری برنامه‌ها را از پیش نیازهای شیوه‌نامه اجرای برنامه‌ها عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شناسایی و سازماندهی ظرفیت‌های مدیریتی استان و بهره‌گیری از آنها برای نقش‌آفرینی ویژه، متناسب با عنوان روز ضروری است، خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه‌های ممتاز برای بهره‌مندی از توان نهادهای مذهبی، علمی، هنری، اقتصادی، اجتماعی، تشکل‌های مردم نهاد، جوامع محلی، متخصصان، نخبگان، نهادهای دولتی و عمومی از دیگر برنامه‌های استان است.

مهدویانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ایجاد مشاغل سبز در جامعه یادآور شد: ظرفیت ایجاد این مشاغل در کشورهای در حال توسعه به مراتب بیشتر از کشورهای توسعه یافته است و این کشورها به دلیل داشتن ظرفیت‌های لازم، نیروی انسانی جوان، ساختارهای اقتصادی و صنعتی جوان با سرعت بیشتری می‌توانند سازگاری‌های عمیق و پایدار را در ساختارهای اجتماعی و اقتصادی کشورهای خود به وجود آورند.

وی یادآور شد: اقتصاد سبز، اقتصادی است که در آن رشد درآمد و اشتغال از طریق سرمایه‌گذاری‌های عمومی و خصوصی برای کاهش انتشار کربن و آلودگی هوا، افزایش و بهبود کارآیی انرژی و منابع و پیشگیری از اتلاف تنوع زیستی و خدمات اکوسیستمی حاصل شود.

مهدویانی خاطرنشان کرد: اقتصاد سبز می‌تواند با ایجاد هم‌افزایی بین بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی به سوی اهدافی از جمله رشد اقتصادی کشش‌پذیر، ایجاد شغل و توسعه کم‌کربن و کارآمدی منابع حرکت کنند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی همه سازمان‌ها و تشکل‌های بین‌المللی فعالیت‌های خود را هم راستا با اقتصاد سبز تنظیم کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: مشاغل سبز، مشاغل معقول و مناسبی است که اثرات زیست محیطی را کاهش داده و از حقوق و مزایای کافی، تامین اجتماعی و بهداشت و ایمنی برخوردار است.

انتهای پیام/ع10/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول