اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس پیشگیری گیلان:

توسعه بازارچه‌های مرزی در امنیت منطقه تاثیرگذار است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی گیلان گفت: توسعه بازارچه‌های مرزی در کاهش جرم تاثیرگذار است و موجب امنیت در منطقه می‌شود.

توسعه بازارچه‌های مرزی در امنیت منطقه تاثیرگذار است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، وحید خوش‌خلق پیش از ظهر امروز در نشست اشتغال، نظم و امنیت در دانشگاه گیلان اقتصاد را زمینه‌ساز پیشرفت کشورها در تمام عرصه‌ها دانست و اظهار کرد: رقابت در عرصه اقتصاد می‌تواند زندگی آسوده را برای مردم به دنبال داشته باشد.

وی به هشت هزار کیلومتر مرز خشکی، دریایی و رودخانه‌ای ایران اشاره کرد و افزود: کشورها با داشتن مرزهای مطمئن می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

خوش‌خلق وجود منابع در کشور را موجب جذابیت‌های بسیار برای دشمنان خواند و تصریح کرد: ترغیب مرزنشینان برای تقویت مرزها و انسداد آن بسیار موثر است.

رئیس پلیس پیشگیری گیلان با اشاره به نقش بازارچه‌های مرزی در ایجاد اشتغال و تاثیر آن بر امنیت منطقه، خاطرنشان کرد: نقش بازارچه‌های مرزی در ایجاد اشتغال موثر است و موجب افزایش شاخص‌های امنیتی در منطقه می‌شود.

وی گردش منطقی روابط اقتصادی را سبب کاهش قاچاق و افزایش درآمد مرزنشینان دانست و گفت: ایجاد بازارچه‌های مرزی و تقویت آن در کاهش جرم اثر مثبت دارد.

به گفته خوش‌خلق، بازارچه‌های مرزی موجب کاهش مهاجرت و تحکیم روابط قومی در این مناطق می‌شود.

کارشناس ارشد روانشناسی نیز در نشست اشتغال، نظم و امنیت گیلان به ظهور مشاغل کاذب و رابطه آن با امنیت اجتماعی استان اشاره کرد و افزود: پدیده اشتغال کاذب پس از انقلاب صنعتی همراه با توسعه شهرها در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه از جمله ایران گسترش بیشتری یافته است.

شینا زینعلی اشتغال کاذب را مقوله‌ای چندوجهی بر بستری از تعامل مولفه‌های متعدد عنوان کرد و افزود: تشخیص تقدم و تاخر این مولفه‌ها نسبت به همدیگر مشکل بوده و انسان را دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: پدیده مذکور گاهی به دلیل تاثیری که بر محیط زیست شهری و اجتماعی می‌گذارد در مباحث جغرافیای شهری مطرح می‌شود.

زینعلی مشاغل کاذب را یکی از معضلات اقتصادی در کشورها دانست و تصریح کرد: ظهور مشاغل کاذب در امنیت اجتماعی تاثیرگذار است.

انتهای پیام/س20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول