اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قصرشیرین خبر داد

افزایش رشد 50 درصدی صادرات در بازارچه‌های مرزی

خبرگزاری فارس: فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات غیرنفتی در بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه 50 درصد در 2 ماه نخست سال رشد داشته است.

افزایش رشد 50 درصدی صادرات در بازارچه‌های مرزی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حسین پروین در همایش یک روزه آشنایی با فرآیند صدور گواهی کنترل کیفیت در شرکت اس‌جی‌اس ایران که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی صنایع‌، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش و کوشش مسئولان استان قصرشیرین دارای 2 مرز رسمی است که با توجه به چهار فصل بودن این شهرستان تمام شرایط برای صادرات غیرنفتی وضعیت مناسبی را دارا است.

پروین تصریح کرد: در مرزهای رسمی قصرشیرین در سال 89 یک میلیارد و 723میلیون دلار و در سال 90 این میزان به یک میلیارد و 85 میلیون دلار رسیده است‌.

وی افزود: صادرات غیر نفتی ما در 2 ماه اخیر نسبت به زمان مشابه آن در سال گذشته 50 درصد از نظر دلاری و 60 درصد از نظر وزنی افزایش داشته است که این میزان روند رو به رشد صادرات غیرنفتی به کشور عراق را نشان می‌دهد لذا باید با دغدغه خاصی صادرات به این کشورها را پیگیری کنیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: نگرش سنتی تجار ایرانی به صادرات آن را به معضلی در این زمینه تبدیل کرده است‌. این نوع نگرش سنتی یک تهدید برای تجارت در این بازارچه‌ها محسوب می‌شود که باید با توجه به متدهای جهانی این نوع نگرش تغییر پیدا کند.

پروین با تاکید بر کیفی کردن کالاهای غیر نفتی و به روز کردن آن یادآور شد: اگر در این زمینه تلاش نکنیم با مشکل مواجه خواهیم شد و بازار عراق را با وجود رقبایی چون ترکیه و سوریه از دست خواهیم داد‌.

وی ادامه داد‌: لذا نگاه و نگرش ما به صادرات باید به‌صورت سنتی تغییر کند و این نگرش باید مبتنی بر بازارگزینی و همگام با صادرات جهانی حرکت کند تا بتوانیم با کشورهایی چون ترکیه و سوریه رقابت کنیم.

فرماندار قصرشیرین گفت: آموزش علمی تجارت به تجار و بازرگانان ایرانی از طریق اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی می‌تواند مفید واقع شود.

پروین یکی از مشکلات در صادرات به کشور عراق را قانون‌ناپذیری مسئولان این کشور عنوان کرد‌. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول