اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

استفاده از زیبایی‌‌های طبیعت منجر به آسیب محیط زیست نشود

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی با تاکید بر حفظ محیط زیست برای استفاده نسل‌های آینده تاکید کرد: استفاده از زیبایی‌های طبیعت منجر به آسیب محیط زیست نشود.

استفاده از زیبایی‌‌های طبیعت منجر به آسیب محیط زیست نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد ابوطالب شفقت بعدازظهر امروز در دیدار مدیرکل و شماری از مدیران اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی اظهار کرد: باید به گونه‌ای از محیط زیست بهره‌برداری شود که زیبایی طبیعی و بکر بودن آن حفظ و طبیعت از بین نرود.

وی تصریح کرد: همواره تمام جوانب مختلف بهره‌برداری و استفاده از محیط‌های طبیعی که در آموزه‌های دینی هم بدان تاکید شده مورد توجه قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی، حوزه محیط زیست را همه مخلوقات الهی از گیاهان تا جانوران برشمرد و افزود: باید با فرهنگ اسلامی و ایرانی از طبیعت به عنوان نعمت خدادادی بهره‌برداری و در حفظ آن کوشا باشیم.

وی همچنین ارائه آموزش‌ها به مردم در زمینه حفظ محیط زیست را ضروری خواند و گفت: با آموزش به مردم و مخاطبان محیط زیست کاری کرده تا اهمیت حفظ محیط زیست در شرایط کنونی هر چه بیشتر در جامعه نهادینه شود.

شفقت همچنین بحران محیط زیست را در برخی کشورها برشمرد و یادآور شد: این بحران را کشورهایی ایجاد کرده که خود علم استفاده از طبیعت و محیط زیست را نداشته‌اند.

به گزارش فارس مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی هم دراین نشست استفاده بهینه از مراتع وجنگل‌ها و توسعه گردشگری در مناطق تحت حفاظت محیط زیست را از رویکردهای این اداره‌کل برشمرد.

حسین آبسالان همچنین یکی از مهم‌ترین برنامه‌های محیط زیست خراسان‌شمالی را ارائه آموزش‌های مرتبط با محیط زیست به روستائیان به عنوان گروه‌های مرتبط با مقوله محیط زیست عنوان کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان‌شمالی همچنین برنامه‌های هفته محیط زیست در استان را برشمرد و افزود: به همین منظور برنامه‌های مختلف فرهنگی، تورهای زیست‌محیطی، آموزشی، پیش‌بینی شده است.

آبسالان برپایی نمایشگاه عکس، تهیه ویژه‌نامه، برگزاری تورهای طبیعت‌گردی برای ائمه‌جمعه و روحانیون خبرنگار و... را از جمله این برنامه‌ها به مناسبت هفته محیط زیست در خراسان‌شمالی اعلام کرد.

16 تا 22 خرداد همه ساله به عنوان هفته محیط زیست نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول