اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه:

مردم خطرات ناشی از آلودگی محیط‌ زیست را درک کنند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: مردم باید خطرات ناشی از آلودگی محیط‌ زیست را به‌خوبی درک کنند.

مردم خطرات ناشی از آلودگی محیط‌ زیست را درک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه،‌ آیت‌الله مصطفی علما امروز در دیدار کارکنان اداره‌کل محیط‌ زیست استان کرمانشاه که در دفتر نماینده ولی‌فقیه برگزار شد اظهار کرد: در زمینه محیط زیست و حفاظت از جنگل‌ها و دریا‌ها در اسلام احکام بسیاری ذکر شده است.

علما ادامه داد: در اسلام همواره سلامت انسان و موجودات از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای خارجی از خیلی از مسائل استفاده ابزاری می‌کنند تصریح کرد: در کشورها‌ی خارجی بحث حفاظت از محیط زیست را به‌عنوان یک بحث سیاسی عنوان می‌کنند و این همان استفاده ابزاری آنها از این مسئله است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش و یادآوری از محیط زیست نباید مختص هفته محیط زیست باشد افزود: اهمیت محیط زیست به‌صورت مداوم در تمام سال یادآوری شده است و در این زمینه فرهنگ‌سازی‌های لازم شده است.

علما آثار و ارزش محیط زیست را برای سلامت مردم لازم دانست و گفت : مردم باید خطرات ناشی از آلودگی محیط زیست را به‌خوبی درک کنند.

وی استفاده بیش از حد از ماشین‌آلات را زمینه‌ساز مشکلاتی برای محیط زیست، محیط کار و ... دانست.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ریزگردها در کشورهای مانند عربستان و عراق شاید مسئله‌ای عادی باشد اما برای ایران آزاردهنده است. باید با درختکاری و اقداماتی از این قبیل تا جایی که می‌توان از پدیده مخرب ریزگردها در کشور جلوگیری کرد.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه نیز گفت: ساخت‌، ارتقا، ترویج و حفظ محیط زیست شعار امسال محیط زیست است.

مجید ابدی با احساس تاسف ادامه داد: کار اساسی و زیربنایی در زمینه محیط زیست آموزش داده نشده است در حالی‌که آموزش و زمینه‌سازی افکار عمومی بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره‌های عمومی برای مدیران لازم است افزود: در حال حاضر بحث ریزگردهای که از کشورهای همسایه وارد ایران می‌شود خیلی مهم است.

ابدی در پایان گفت: نباید دخالت انسان‌ها را در محیط زیست از جمله خشک‌کردن مزارع و تالاب‌ها در افزایش ریزگردها نادیده گرفت.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول