اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل آبفای آذربایجان‌شرقی:

مشکلی در آبرسانی به مسکن مهر وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی گفت: در اکثر شهرهای استان هیچ‌گونه مشکلی در خصوص ارائه خدمات به مسکن مهر وجود ندارد.

مشکلی در آبرسانی به مسکن مهر وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی، رضا پوررجب با اشاره به عملکرد این شرکت اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر خدمات خود را در 57 شهر استان آذربایجان‌شرقی در قالب 930 هزار فقره انشعاب آب و بیش از 478 هزار فقره انشعاب فاضلاب ارائه می‌دهد.

پوررجب ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در حال حاضر در 17 شهر استان طرح فاضلاب را اجرا می‌کند.

وی افزود: در سال 89 مصوبه‌ای در شورای برنامه‌ریزی استان انجام شده که در شهرهایی که شبکه فاضلاب در آنها اجرا می‌شود مسکن مهر نیز از آن بهره‌مند شود.

مدیر‌عامل آب و فاضلاب استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به حجم عملیات انجام شده در خصوص مسکن مهر گفت: ما تاکنون حدود 170 میلیارد ریال دریافت کرده‌ایم و در مقابل بیش از 400 میلیارد ریال در شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب و آبرسانی مسکن مهر هزینه شده است.

پوررجب در خصوص اقدامات انجام شده مسکن مهر سایر شهرها نیز گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در اکثر شهرهای استان هیچ‌گونه مشکلی در خصوص ارائه خدمات به مسکن مهر ندارد و عملیات اجرایی آب و فاضلاب در تمام شهرهایی که پروژه مسکن مهر دارند، در حال اجرا بوده و به جدیت دنبال می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان در خصوص مسکن مهر کلانشهر تبریز نیز گفت: حدود 300 میلیارد ریال اعتبار برای فاضلاب سایت 250 هکتاری شهر جدید سهند اختصاص یافته و تعداد پنج پیمانکار به‌طور همزمان در حال تجهیز کارگاه و آغاز عملیات هستند.

ایجاد تصفیه‌خانه‌های موقت واحدهای مسکن مهر سهند و میلاد مرند

وی افزود: با برنامه‌ریزی که انجام شده آن تعداد از واحدهای مسکن مهر که قرار است تا شهریور ماه افتتاح شود، عملیات خدمات‌رسانی به آن واحدها در حال انجام بوده و تا زمان افتتاح انشعابات را واگذار می‌کنیم.

پوررجب در خصوص ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب موقت برای سایت 250 هکتاری سهند و شهرک میلاد مرند گفت: برای تصفیه فاضلاب مجوز دو پکیج تصفیه‌خانه اخذ کرده‌ایم که یکی از این تصفیه‌خانه‌ها برای سایت 250 هکتاری سهند و دیگری برای شهرک میلاد مرند به‌صورت موقت نصب خواهد شد تا تصفیه‌خانه‌های اصلی را وارد مدار بهره‌برداری کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مسکن مهر فاضلاب سایت 348 هکتاری شهر سهند بوده که ما با تلاش همکاران این مشکل را برطرف کرده و فاضلاب آن را با استفاده از خط انتقال اصلی به تصفیه‌خانه فاضلاب اسکو وارد خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی با توجه به واگذاری انشعابات آب و فاضلاب به متقاضیان مسکن مهر کلانشهر تبریز واقع در شهر جدید سهند گفت: در حال حاضر حدود پنج هزار و 137 فقره انشعاب آب و حدود چهار هزار و 398 فقره نیز انشعاب فاضلاب واگذار کرده‌ایم و مابقی واحدها نیز به ترتیب اولویت اقدام می‌شود.

وی اضافه کرد: برای شبکه توزیع آب مسکن مهر کلانشهر تبریز بالغ بر 151 کیلومتر شبکه توزیع در نظر گرفته شده که از این مقدار حدود 110 کیلومتر آن اجرا شده است. 

پوررجب ادامه داد: همچنین برای آبرسانی به واحدهای مسکن مهر تبریز حدود 74 هزار مترمکعب باید مخزن آب احداث شود که از این مقدار دو هزار و 500 متر مکعب آن ساخته شده و بقیه هم در حال ساخت است.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی احداث ایستگاه پمپاژ 691 لیتر در ثانیه بوده که 115 لیتر در ثانیه آن وارد مدار بهره‌برداری شده و همچنین کل پیش‌بینی اجرای شبکه فاضلاب حدود 216 کیلومتر است که حدود 38 کیلومتر آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی در خصوص اعتبارات مورد نیاز طرح مسکن مهر گفت: برای اتمام عملیات اجرایی آبرسانی مسکن مهر کلانشهر تبریز و 36 شهر دیگر استان حدود 350 میلیارد ریال و برای اجرای شبکه فاضلاب شهر جدید سهند و 16 شهر دیگر استان حدود 580 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

 پوررجب دلایل احداث مسکن مهر کلانشهر تبریز در شهر جدید سهند را محدوده سرریز جمعیتی تبریز، وجود اراضی مناسب جهت ساخت و ساز و توسعه، فاصله نزدیک شهر سهند با تبریز، راه‌های مواصلاتی موجود و در دست احداث، امکان امتداد خط مترو تبریز تا سهند و احداث آزادراه تبریز ـ سهند دانست.

انتهای پیام/ب30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول