اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد

پرداخت وام بلاعوض مسکن مهر به مددجویان گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد گیلان از پرداخت 6 میلیون تومان وام بلاعوض برای مسکن مهر به مددجویان سرپرست خانوار استان خبر داد.

پرداخت وام بلاعوض مسکن مهر به مددجویان گیلان

حسین علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه در سفر‌ دوم و سوم هیئت دولت گام‌های جهشی برای برطرف کردن مسکن مهر مددجویان برداشته شده است، اظهار کرد: خانوارهای سرپرست 6 میلیون وام بلاعوض برای مسکن مهر دریافت می‌کنند.

وی، با اشاره به اینکه به دنبال توانمندسازی خانواده‌ها به ویژه زنان سرپرست خانوار هستیم، ابراز کرد: به دنبال این هستیم که آنها بتوانند مشکلات اقتصادی خود را برطرف کنند و این امر عزت نفس آنها را افزایش می‌دهد.

این مسئول، ادامه داد: در بحث مسکن و ساختمان در دور پنجم و ششم دولت 340 میلیون تومان اختصاص یافته بود و در دولت هفتم و هشتم 6 میلیارد و 700 میلیون تومان برای مسکن و ساختمان مددجویان کمیته امداد هزینه شد اما در مدت شش سال فعالیت دولت نهم و دهم 71 میلیارد و 800 میلیون تومان به این امر اختصاص پیدا کرده است.

وی، افزایش بودجه فرهنگی کمیته امداد استان از 480 میلیون تومان به 13 میلیارد تومان را از دیگر اقدام‌های مهم و توجه دولت نهم و دهم به کمیته امداد ذکر کرد.

علی‌محمدی با اشاره به اینکه این اقدام‌ها برای خدمت‌رسانی به محرومان است، افزود: تجربه کار امدادرسانی و امدادگری موجب می‌شود تا تخصصی‌تر در این راستا گام برداریم.

وی، پالایش پرونده‌های مددجویی را از اقدام‌های مهم کمیته امداد استان ذکر کرد و یادآور شد: شناسایی نیازمندان واقعی جامعه و ارائه خدمات لازم به آنها از اقدام‌های کمیته امداد است.

علی‌محمدی، از کاهش افراد زیرپوشش کمیته امداد استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با توانمندسازی افراد مددجو این کاهش از 11 درصد به 8 درصد رسیده است.

وی، استقلال اقتصادی مددجویان را از جمله اهداف مهم کمیته امداد عنوان کرد و یادآور شد: تمام تلاش‌ها بر این است که تنها افراد معلول ذهنی و کسانی که توان جسمی برای حیات اقتصادی ندارند زیرپوشش کمیته امداد باشند و بقیه افراد بتوانند از دیگر خدمات کمیته امداد بهره بگیرند و به استقلال اقتصادی برسند.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول