اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

برنامه‌های جدید سازمان محیط زیست برای کنترل ریزگردها

خبرگزاری فارس: معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط ‌‌زیست‌ از برنامه‌های جدید این سازمان ‌برای کنترل ریزگردها خبر داد و گفت: به زودی خبرهای خوبی در این خصوص منتشر می‌شود.

برنامه‌های جدید سازمان محیط زیست برای کنترل ریزگردها

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن شیخ نیا ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل جدید حفاظت محیط زیست خوزستان، قابلیت‌های این استان را در حوزه‌های مختلف و تنوع اقلیمی و زیستگاهی آن را یادآور شد و گفت: 10.8 درصد از عرصه‌های زیرپوشش سازمان در این استان قرار دارد، همچنین 21 درصد تالاب‌های کشور از جمله تالاب‌های شادگان و هورالعظیم، 30 درصد صنایع فولادسازی و رودخانه‌های مهمی چون کارون و دز در خوزستان قرار دارد.

وی ادامه داد: این استان قطب کشاورزی، کشتی سازی، نیشکر، پتروشیمی، توسعه میادین نفتی و سدسازی است، اما با کمال تأسف این مزیت‌ها، تهدیدات و نگرانی‌هایی در حوزه محیط زیست این استان نیز به وجود آورده که باید مجموعه مدیران برای کنترل آنها اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: وجود صنایع بزرگ استان و پراکندگی صنایع و آلاینده‌های این بخش از جمله چالش‌های محیط زیست انسانی خوزستان است.

شیخ‌نیا تصریح کرد: توسعه میادین نفت و گاز، صنایع و نیروگاه‌ها و رفع آلاینده نیاز به برنامه‌ریزی دارد که در سازمان محیط زیست مدنظر قرار گرفته است.

به گفته وی، با وزیر نفت مذاکراتی صورت گرفته که تمام واحدهای توسعه‌ای مکلف به انجام ارزیابی‌های زیست محیطی و حفاظت محیط زیست باشند.

این مقام مسئول برگزاری جلساتی با وزارت نیرو را یادآور شد و گفت: سدسازی و احداث نیروگاه نیز بر اساس تفاهمنامه‌ها باید با رعایت اصول انجام شود.

معاون توسعه مدیریت حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست استفاده از تکنولوژی‌های نوین را از اهداف سازمان حفاظت محیط زیست عنوان و اظهار امیدواری کرد: با افزایش اعتبارات استانی برنامه‌های این سازمان اجرایی شود.

شیخ‌نیا تأکید کرد: در حوزه طبیعی و کنترل ریزگرد‌ها نیز سازمان حفاظت محیط زیست برنامه‌هایی دارد که نتایج آن در آینده مشاهده می‌شود.

وی همچنین جابه‌جایی دو مدیر در حوزه محیط زیست خوزستان را نوعی برد برای استان توصیف کرد و گفت: همتی مدیرکل پیشین به‌عنوان مدیرکل دفتر ارزیابی‌های زیست محیطی منصوب شده است.

انتهای پیام/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول