اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گنبدکاووس اعلام کرد

بازگشت افغان‌ها نیازمند همراهی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گنبدکاووس گفت: بازگشت اتباع افغانی نیازمند همراهی بیشتر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با مسئولان استانی و شهرستان است.

بازگشت افغان‌ها نیازمند همراهی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی در نشست مشترک با ناراسیمها رائو رئیس دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد مستقر در مشهد که در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد اظهار داشت: همه تلاش خود را بکار می‌گیریم تا میزبان خوبی برای پناهندگان باشیم اما از کمیساریا انتظار داریم که همکاری‌های خود را در بازگشت اتباع افزایش دهد و همزمان با کارهایی که برای رفاه حال اتباع افغان که مهمان شهرستان گنبدکاووس انجام می‌شود، زمینه را برای بازگشت اتباع افغان مهیا کند و در این مورد اقدامات روز افزون‎تری انجام شود.

وی از آمادگی شهرستان برای احداث اردوگاه اتباع در شهرستان گنبدکاووس خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر آمایش اتباع افغان در فرمانداری شهرستان در حال انجام است و اتباع از انجام این آمایش در شهرستان رضایت دارند.

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به اینکه اتباع افغان از خدمات پزشکی، آموزشی و دیگر خدمات این شهرستان همانند یک شهروند ایرانی بهره می‌برند و خدماتی که به اتباع افغان داده می‎شود در برخی موارد از خدمات به اتباع ایران بیشتر است افزود: اتباع افغان در شهرستان فرصت‎های شغلی شهروندان را اشغال کرده اما همچنان نگاه ما به حضور اتباع در شهرستان گنبدکاووس از موضع انسانی، دینی و همسایگی است و آماده‌ایم در راستای توافقنامه‌های استانداری با کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل همکاری کنیم و از پیشنهادات کمیساریا برای استانداردسازی خدمات استقبال می‌کنیم اما کمیساریا نیز مسئله بازگشت اتباع افغان را به اتباع افغان تفهیم کند و با مدنظر قرار دادن اقدامات فرهنگی به تنویر اذهان اتباع افغان بپردازد.

احمدی همچنین پیشنهاد کرد: کمیساریا با رویکردی فرهنگی در کنار اقدامات زیرساختی و تخصیص کمک‎ها به اتباع کاری کند که خود اتباع افغان به کشورشان بازگردند و در آباد کردن کشورشان سهیم باشند.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول