اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان خبر داد

شناسایی 2 هزار واحد مسکونی نامقاوم در هنگویه بستک/ بی‌آبی مشکل جدی زلزله‌زدگان

خبرگزاری فارس:‌ مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از شناسایی 2 هزار واحد مسکونی نامقاوم در مناطق زلزله‌زده هنگویه و کمشک شهرستان بستک خبر داد و خواستار تسریع در روند تکمیل پرونده‌های مربوط به این واحدها توسط بنیاد مسکن شد.

شناسایی 2 هزار واحد مسکونی نامقاوم در هنگویه بستک/ بی‌آبی مشکل جدی زلزله‌زدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، رنجبر در حاشیه نشست بررسی مصوبات شهرستان بستک که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد، با بیان اینکه کماکان مشکلاتی در مناطق زلزله‌زده (محدوده وقوع زلزله پنج ریشتری 24 اردیبهشت سال‌ جاری) وجود دارد، افزود: به عنوان نمونه مردم هنگویه در این شهرستان 60 روز است که از وضعیت آب‌رسانی به شدت گلایه دارند.

وی هم‌چنین ادامه داد: مردم این منطقه در بخش برق نیز به شدت با مشکلاتی رو به رو هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان داشت: طی برآوردهای انجام شده نصب دو دستگاه ترانسفورماتور و واگذاری کابل‌های انتقال به ساکنین این منطقه که اکنون در چادر زندگی می‌کنند می‌تواند مشکلات را در حد قابل توجهی تقلیل دهد.

رنجبر با بیان اینکه مدیریت بحران استانداری هرمزگان و هم‌چنین سازمان هلال‌احمر از سال 89 تاکنون طی دو مرحله اقدام به توزیع 2 هزار و 564 دستگاه چادر در مناطق زلزله‌زده شهرستان بستک کرده‌اند، افزود: در حال حاضر مشکل چادر در روستای هنگویه و کمشک که بیشترین واحدهای خسارت دیده در این دو روستا مشاهده می‌شود، وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در این دو منطقه بیش از 2 هزار واحد مسکونی نامقاوم شناسایی شده است، گفت: از مسئولان بنیاد مسکن هرمزگان انتظار می‌رود در راستای روند تکمیل پرونده‌های مربوط به این تعداد واحد مسکونی تسریع و گزارش کار را به بخش‌های ذی‌ربط ارائه دهند تا از این طریق بتوان اعتبارات لازم را از مرکز دریافت کرد.

رنجبر با بیان اینکه واحدهای یاد شده نیاز به بازسازی، تعمیرات اساسی و استحکام‌سازی دارد، افزود: طبق بازدیدهای به عمل آمده از مناطق یاد شده تمام مشکلات موجود رصد و در راستای ترفیع، این مشکلات به دستگاه‌های مربوطه و استانداری گزارش شده است.

شهرستان بستک واقع در شمال‌غربی هرمزگان از جمله مناطق زلزله‌خیز این استان به شمار می‌رود.

وقوع زمین‌لزره‌های متعدد طی سال‌ گذشته و سال‌ جاری خسارات قابل توجهی را به روستاهای این شهرستان وارد آورد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول