اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی:

یادمان شهدای گمنام متناسب با فرهنگ ایرانی احداث شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: باید در یادمان‌ شهدای گمنامی که در مناطق مختلف احداث می‌شود از معماری متناسب با فرهنگ ایرانی به کار گرفته شود.

یادمان شهدای گمنام متناسب با فرهنگ ایرانی احداث شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه میرقاسم سیدتاجی پیش از ظهر امروز‌ در نشست هماهنگی احداث یادمان شهدای گمنام سلماس، اظهار داشت: با ساخت یادمان‌های شهدا می‌توان فرهنگ شهادت را در میان اقشار مختلف مردم ترویج کرد.

وی افزود: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و حفظ آثار آنها از رسالت‌های مهم این نهاد انقلابی است و در این راستا تلاش کرده و برنامه‌های مناسبی را اجرا کرده است.

سیدتاجی اضافه کرد: ایثار و شهادت به‌عنوان یک فرهنگ متعالی بوده و در بردارنده آثار و برکات عظیمی است که به شکل مستقیم و غیرمستقیم جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد چرا که ایثار و شهادت یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی از احداث یادمان شهدای گمنام در پارک ملت سلماس خبر داد و گفت: با توجه به موقعیت خاص سلماس از نظر جغرافیایی و بومی و آرام گرفتن سه شهید گمنام در این شهرستان احداث یادمان این شهدا با انجام کارهای کارشناسی و برنامه‌‌‌‌ریزی‌های صورت گرفته آغاز می‌شود.

این مسئول وجود شهدای گمنام را برکتی برای هر منطقه دانست و اظهار داشت: احداث یادمان‌های شهدا باید متناسب با فرهنگ و معماری هر شهر و منطقه باشد تا مردم به راحتی بتوانند با این اماکن مقدس مانوس شوند.

سیدتاجی در پایان با تاکید بر فعال‌کردن هیئت امنای شهدای گمنام گفت: هیئت امنای شهدای گمنام را فعال کنید تا بتوانند هماهنگی‌های لازم را در مورد ساخت و ساز یادمان و هم در مورد اجرای برنامه‌های فرهنگی، اجتماعی و مذهبی که بعد از احداث یادمان شهدای گمنام در این مکان اجرا می‌شود را انجام دهند.

مرتضی نظری، فرماندار سلماس در ادامه این جلسه اظهار داشت: امروز بر تمام مردم واجب است تا راه این شهدای گرانقدر را ادامه داده و اجازه ندهند عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب آرمان‌ها و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دچار خدشه کنند.

نظری با تاکید بر سر و سامان دادن مزار شهدای گمنام در این شهرستان گفت: ما باید با یک حرکت جمعی بتوانیم یادمان بهتر و مناسبی برای این عزیزان احداث کنیم، تا هم خدمتی برای شهدای گمنام انجام گیرد و هم مردم بتواند از این مجموعه در اجرای مراسم‌های مذهبی استفاده نمایند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول