اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد

مشارکت دانشگاه آزاد در ساخت بیمارستان قشم

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: عمده‌ اعتبارات مورد نیاز برای احداث بیمارستان قشم، توسط دانشگاه آزاد تامین شده است.

مشارکت دانشگاه آزاد در ساخت بیمارستان قشم

به گزارش خبرگزاری فارس قشم، کرم‌الله دانشفرد امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان دانشکده علوم پزشکی این شهر در جمع مسئولان با بیان اینکه حدود دو سال از تاسیس منطقه 15 دانشگاه آزاد می‌گذرد، اظهار داشت: 10 واحد و مرکز تازه تاسیس طی این مدت در این منطقه راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون تعداد سه رشته پزشکی و دندان‌پزشکی و 10 رشته دکترای تخصصی در منطقه 15 ارائه می‌شود، گفت: در کنار این رشته‌ها باید به بیش از 75 رشته کارشناسی‌ارشد و حدود 270 رشته کارشناسی نیز اشاره کرد.

این مسئول با اشاره به تاسیس چندین مرکز تحقیقاتی توسط دانشگاه آزاد در منطقه مدیریتی 15 اضافه کرد: در حال حاضر حدود 40 هزار مترمربع فضای آموزشی، خدماتی، رفاهی و پژوهشی در واحدها و مراکز منطقه 15 دانشگاه آزاد در حال ساخت است که باید گفت این منطقه دانشگاهی تنها با اضافه کردن 60 هزار مترمربع فضای‌ آموزشی به استاندارد جهانی (سرانه فضاهای آموزشی دانشگاهی نسبت به دانشجویان) می‌رسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه آزاد در تمامی زمینه‌ها گوی سبقت را از دانشگاه‌‌های دیگر ربوده است، افزود: 60 درصد اعتبارات عمرانی دانشگاه از محل شهریه دانشجویی تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه 15 درصد اعتبارات مورد نیاز توسط خیّران و بخشی نیز از محل تسهیلات بانکی تامین می‌شود، از تخصیص 28 میلیارد تومان به تجهیز بیمارستان 64 تخت‌خوابی قشم توسط دانشگاه آزاد خبر داد.

دانشفرد با بیان اینکه با این اعتبار، بیمارستان قشم آماده بهره‌برداری می‌شود، افزود: وجود توانایی نزد دانشگاه آزاد با توجه به نیاز این جزیره، سبب شد فکر احداث بیمارستان در قشم تقویت شود.

رئیس منطقه 15 دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عمده هزینه ساخت این بیمارستان توسط واحد قشم پرداخت شده، افزود: باید به راه‌اندازی و توسعه رشته‌هایی همانند فنی مهندسی، پیراپزشکی و پزشکی در قشم توجه داشت.

انتهای پیام/ب20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول