اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادیار گروه جغرافیای طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی رشت:

گیلان می‌تواند قطب گردشگری سلامت در منطقه شود

خبرگزاری فارس: استادیار گروه جغرافیای طبیعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: گیلان به دلیل داشتن پنج جاذبه طبیعی کوه، جنگل، جلگه، ساحل و دریا امکان تبدیل شدن به یک قطب توریسم پزشکی «گردشگری سلامت» در کشور و منطقه را دارد.

گیلان می‌تواند قطب گردشگری سلامت در منطقه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پرویز رضایی عصر امروز در جلسه گردشگری سلامت، حفظ امنیت و توسعه استان، اظهار کرد: امروزه گردشگری سلامت از رو به رشدترین بخش‌‌های توریسم در جهان است و بسیاری از کشورهای علاقه‌مند به توسعه این صنعت توجه خود را نسبت به آن جلب و برنامه‌ریزی کرده‌اند.

وی، با بیان اینکه توریسم‌درمانی در راستای گردشگری سلامت از جایگاه ویژه‌ای در مناطق مختلف طبیعی و بسیاری از بیمارستان‌های کشور برخوردار است، افزود: گردشگری سلامت نوعی از مسافرت است که علاوه بر تفریح، فراغت و آسایش، سلامت و مراقبت‌های پزشکی را نیز به همراه دارد و هم‌اکنون این صنعت به سرعت در حال تبدیل شدن به صنعتی جهانی است.

این استاد دانشگاه، یکی از نقاط ضعف صنعت گردشگری سلامت را عدم آگاهی گردشگران درمانی داخلی و خارجی از قابلیت‌های گردشگری سلامت در کشور را فقدان اطلاع رسانی مناسب از امکانات توریسم سلامت دانست و ابراز کرد: گیلان دارای ظرفیت‌های گردشگری زیادی در زمینه سلامت است.

وی، وجود جاذبه‌های طبیعی از جمله شرایط ویژه آب و هوایی و داشتن کوه، جنگل، جلگه، ساحل و دریا و دیگر جاذبه‌های گردشگری که موقعیت ممتازی در داخل کشور و منطقه دارند را از جاذبه‌های گردشگری طبیعی گیلان عنوان کرد.

رضایی، با تصریح بر اینکه گیلان امکان تبدیل شدن به یک قطب توریسم پزشکی در کشور و منطقه را دارد، خاطرنشان کرد: از آنجا که جاذبه‌های گردشگری سلامت اغلب در مناطق کمتر توسعه یافته در سطح کشور قرار گرفته‌اند، گیلان نیز از این امر مستثنی نیست و تجهیز این استان به مراکز درمانی استاندارد علاوه بر برطرف کردن نیازهای درمانی مردم این منطقه فرصت‌های اشتغالزایی مناسبی را برای بومی‌های آن به وجود می‌آورد.

به گفته وی، حضور گردشگران داخلی و خارجی در گیلان زمینه رونق اقتصادی را در این منطقه فراهم می‌کند و در نتیجه منجر به ایجاد اشتغال و افزایش ضریب آسایش و امنیت شهروندان می‌شود.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول