اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ارتقای دانش بهداشتی

همایش بهداشت و درمان در دامغان برپا شد

خبرگزاری فارس: همایش بهداشت و درمان به منظور ارتقای دانش بهداشتی در فرات دامغان برپا شد.

همایش بهداشت و درمان در دامغان برپا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مسئول برگزاری همایش بهداشت و درمان دامغان پیش از ظهر امروز در حاشیه برگزاری این همایش، اظهار داشت: سلامت امروز دیگر یک وضعیت ایده‏آل تلقی نمی‏شود، بلکه راهی پویا با ابعادی گسترده است که از نیازهای اولیه جسمانی و فیزیولوژیک آغاز شده و تا والاترین ابعاد خود، رشد و تعالی روحی و معنوی را دربر می‏گیرد.

مریم فراتی بیان داشت: این همایش به منظور افزایش میزان اطلاعات بسیجیان و آحاد مردم جامعه برگزار شده است.

وی بیان داشت: هر انسانی به طور ذاتی، توان و استعداد مراقبت از خود را دارد و این نعمتی بوده که خداوند سبحان در وجود افراد به ودیعه نهاده است.

مسئول برگزاری همایش بهداشت و درمان دامغان افزود: در حال حاضر یکی از وظایف و رسالت‏های اصلی نظام سلامت، پرورش دادن این جزو فراموش شده است و بدون شک، همکاری و مشارکت همه سازمان‏ها و نهادهای اجتماعی نقش مؤثر و مهمی را در این راستا ایفا می‏کند.

فراتی در ادامه سخنان خود به این نکته اشاره کرد که پایگاه‏های بسیج نیز یکی از همکاران نظام سلامت به شمار می‏روند که به طور جدی و چشم‌گیر خدمات قابل توجهی را به بسیجیان ارائه می‏دهند.

کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان دامغان نیز در این همایش به معرفی بیماری "گواتر" پرداخت و گفت: گواتر بیماری‏ای است که بر اثر کمبود ید در بدن به وجود می‏آید.

علی رضایی افزود: کمبود این ماده در بدن، کار غده تیروئید را دچار اختلال می‏کند و منجر به بروز بیماری گواتر می‏شود.

وی افزود: علاوه بر بروز بیماری گواتر، کمبود ید در بدن موجب اختلال در رشد جسمی و عقب‏ماندگی ذهنی در کودکان می‏شود و نوجوانان نیز از لحاظ هوشی در این حالت دچار ضربه‏های جبران‏ناپذیری می‏شوند.

کارشناس بهداشت شبکه بهداشت و درمان دامغان اضافه کرد: مادران باید به عنوان سفیران سلامت در منازل توجهی ویژه به این امر داشته باشند و با استفاده نمک یددار و مواد غذایی که حاوی عنصر ید هستند و استفاده از گوشت حیوانات دریایی مثل ماهی و میگو سلامت خانواده خود را تضمین کنند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول