اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس کارگاه آموزشی جنگ نرم گلستان:

نباید بگذاریم پدیده اجتماعی، امنیتی شود

خبرگزاری فارس: مدرس چهارمین کارگاه آموزشی جنگ نرم ویژه بسیج اساتید استان گلستان گفت: نباید بگذاریم یک پدیده اجتماعی تبدیل به یک مشکل امنیتی شود.

نباید بگذاریم پدیده اجتماعی، امنیتی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حمیدرضا حاتمی پیش از ظهر امروز در جمع اساتید شرکت‌کننده در کارگاه آموزشی جنگ نرم که در دانشگاه منابع طبیعی و علوم کشاورزی گلستان حضور داشتند اظهار داشت: برای مبارزه و مقابله با جنگ نرم برآورد تهدیدات بسیار مهم است و می‎تواند کمک کند تا مشکل را قبل از بزرگ شدن خنثی کنیم و اجازه ندهیم جمعیت بیشتری از اجتماع درگیر یک معضل و پدیده اجتماعی شوند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 17 سازمان بزرگ در دنیا کار برآورد را لحظه به لحظه انجام داده و اتفاقات ریز و درشت دنیا را رصد می‎کنند.

مدرس چهارمین کارگاه آموزشی جنگ نرم ویژه بسیج اساتید استان گلستان گفت: در همه این سازمان‎ها که با سرمایه‎گذاری‎های کلان حمایت می‎شوند ردپای آمریکا و اسرائیل دیده می‎شود که این نشان‎دهنده اهمیت آن برای کشورهای مذکور و همدستان آنها است.

وی اضافه کرد: ظهور انقلاب اسلامی ایران، فروپاشی شوروی، حادثه 11 سپتامبر و تحولات اخیر خاورمیانه نمونه‎هایی از اتفاقاتی است که هیچ کس یا گروهی نتوانسته بود آن را پیش‎بینی کند و در ارتباط با کنترل و مدیریت آن طرح و برنامه‎ای داشته باشد.

حاتمی تصریح کرد: ارسال پیامک، مطبوعات، رادیو، تلویزیون، سینما و اینترنت و فضای سایبری از اصلی‎ترین ابزارهای دشمن برای دستیابی به اهداف شومی که در جنگ نرم طراحی کرده به شمار می‎رود که در این میان ماهواره‎ها نقش بسیار مهمی را دارند و می‎توانند در مدت زمان کوتاهی باعث مشروعیت‎زدایی، اعتبارزدایی، انسجام‎زدایی و کارآمدزدایی در سطح جامعه شوند.

وی افزود: ماهواره‎ها می‎توانند بین مردم با مردم، مردم با روحانیت، روحانیت با مرجعیت، روحانیت با ولایت فقیه، مردم با حاکمیت و ارکان حاکمیت تفرقه، جدایی و جنگ ایجاد کنند و جامعه و حکومت را به چالش بکشانند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: دشمنان ما برای دستیابی به طرح و برنامه‎های خود از امکانات بسیار زیادی استفاده می‎کنند که ساخت چهار فیلم هالیوودی علیه ایران به نام کشتی کج، 300، الکندر و کشتی‎گیر نمونه‌ای از این اقدامات است.

وی گفت: شبکه‎های ماهواره‎ای تی‎وی پرشیا وان، فارسی وان و بی‎بی‎سی و بسیاری دیگر هزینه‎های زیادی را در این مسیر به کار گرفته‎اند که از آن جمله به ساخت 18 فیلم علیه ایران در شبکه ماهواره‎ای فارسی وان که توسط یک سرمایه‎دار یهودی به نام رابرت مارک اداره می‎شود را می‎توان اشاره کرد.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: دانشگاه هاروارد، سینمای هالیوود و فضای سایبری و یاهو در حالی تبدیل به نقطه آمال و آرزوهای بخشی از نیروی انسانی ما شده که به عنوان جایگاه مبارزه علیه مملکت ما تقویت می‎شود و هویت ما را نشانه گرفته است.

حاتمی خاطر نشان کرد: تعداد شبکه‎های فارسی زبان رادیویی که بر علیه ما برنامه‎ریزی می‎کنند به عدد 27 رسیده و فیس‌بوک نقشه‎های نابودی را در اشکال مختلف برای کاربران اینترنت ما طراحی کرده و در کنار همه اینها ویکی مدیا با دو و نیم میلیون مقاله برای ترویج سکولار طراحی شده و اورکات دوست‎یابی در هر نقطه از دنیا را تبلیغ، مدسازی و مدل‎گرایی در انواع مختلف ترویج و بلوتوث‎های غیراخلاقی غوغا می‎کند.

وی افزود: عروسک‎های باربی در انواع مختلف وارد بازار می‎شود و دختران ما سعی می‎کنند خود را شبیه عروسک‎های باربی آرایش کرده و در جامعه حضور پیدا کنند و این یعنی زنگ خطری که باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول