اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

موردی از تب کنگو در آذربایجان‌شرقی گزارش نشده است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تاکنون هیچ موردی از بیماری تب کنگو در استان مشاهده نشده ولی باید اقدامات لازم برای پیشگیری در این خصوص صورت گیرد.

موردی از تب کنگو در آذربایجان‌شرقی گزارش نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد کوشا با ارائه گزارشی از وضعیت بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو ضمن اشاره به اهمیت بیماری تب کنگو به‌دلیل وخامت بالا و تاثیر آن در مرگ و میر انسان اظهار کرد: تاکنون هیچ موردی از این بیماری در استان مشاهده نشده ولی باید اقدامات لازم برای پیشگیری در این خصوص صورت گیرد.

وی، عامل اصلی شیوع این بیماری را ورود غیرمجاز دام به کشور دانست و افزود: آموزش دامداران و دامپزشکان، جلوگیری از ذبح غیرقانونی و خارج از کشتارگاه دام، فعال‌سازی واحدهای قرنطینه حیوانی و توسعه عملیات پاکسازی دام‌ها از اقدامات موثر برای کنترل بیماری تب کنگو است.

کوشا همچنین سومین برنامه جامع کشوری کنترل ایدز را تشریح کرد و گفت: آموزش و اطلاع‌رسانی، تامین سلامت خون، مشاوره و مراقبت و درمان بیماران مبتلا به HIV از جمله استراتژی‌های تعریف شده در این برنامه است که باید همه دستگاه‌ها در تحقق آن احساس مسئولیت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز اجرای طرح پزشک خانواده را نیازمند یک بسیج ملی دانست.

پرویز آژیده با بیان اینکه توجه به بهداشت و سلامت از شاخصه‌های تمدن بشری است، افزود: طرح پزشک خانواده کار بسیار بزرگی است که عملیاتی شدن آن نیازمند عزم ملی و همت مضاعف همه مسئولان است.

وی ابراز امیدواری کرد که مقدمات لازم برای اجرایی کردن این طرح در آذربایجان‌شرقی با توجه به اهمیت و جایگاه این استان در بحث سلامت و بهداشت اتخاذ شود.

بهداد زندیه، مدیرکل دامپزشکی استان هم در خصوص وضعیت بیماری‌های مشترک انسان و حیوان در آذربایجان‌شرقی توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول