اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون بهداشت شورای شهر رشت عنوان کرد

راه‌های مقابله با تب کنگو با بنر آموزش داده می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: به‌زودی به منظور آگاهی هر چه بیشتر شهروندان از علایم بیماری تب کریمه کنگو و راه‌های مقابله، بنرهایی در سطح شهر رشت نصب می‌شود.

راه‌های مقابله با تب کنگو با بنر آموزش داده می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام محمدحسن‌خواه ظهر امروز در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با اشاره به شیوع تب کریمه کنگو در برخی نقاط، اظهار کرد: نام این بیماری برگرفته از بیماری بود که نخستین بار در کریمه اوکراین و سپس در کنگو مشاهده شد و عامل این بیماری مصرف گوشت دام‌هایی است که به این ویروس آلوده شده‌اند.

وی، تنها راه مبارزه با این بیماری را پرهیز از مصرف گوشت‌های تازه و بدون مهر بهداشتی دانست و گفت: گوشت دام‌های ذبح شده حداقل باید 24 ساعت در یخچال نگهداری شوند تا ویروس آن کشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت، ابراز کرد: به‌زودی به منظور آگاهی هر چه بیشتر شهروندان از علایم این بیماری و راه‌های مقابله، بنرهایی با کمک شورا و شهرداری رشت و همکاری معاونت بهداشت و درمان استان در سطح شهر نصب می‌شود.

وی، افزایش سرویس‌های بهداشت عمومی در سطح شهر را ضروری خواند و یادآور شد: در محدوده پل جانبازان به دلیل تردد روزانه مسافران نیاز به ساخت سرویس بهداشتی است و به همین منظور شهرداری رشت در نظر دارد در مسجد علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) در بلوار امام رضای این شهر سرویس بهداشتی عمومی احداث کند که این موضوع در کمیسیون بهداشت مورد بررسی قرار گرفته است.

حسن‌خواه، حمایت از شرکت‌ها یا موسساتی که در تولید محصولات خود نسبت به سلامت شهروندان توجه ویژه‌ای دارند را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول