اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی استان کرمانشاه:

کرمانشاه 10 درصد نیاز کشاورزی کشور را در سال 1404 تامین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی استان کرمانشاه گفت: برنامه استان کرمانشاه در افق 1404 معادل 10 درصد تامین نیازهای کشور در بخش کشاورزی است.

کرمانشاه 10 درصد نیاز کشاورزی کشور را در سال 1404 تامین می‌کند

به گزارش خبرنگار فارس از کرمانشاه، علی اشرف منصوری ظهر امروز در نشستی که با حضور جمعی از سفرای خارجی که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه قابلیت‌های ویژه‌‌ای در بخش‌های زراعت، باغبانی، دام و تولید محصولات سالم و ارگانیک دارد.

منصوری تصریح کرد: استان کرمانشاه در بخش کشاورزی و انجام فعالیت‌های تحقیقاتی و جلب و جذب سرمایه‌گذاری، از پتانسیل خوبی دارا است.

وی اراضی زراعی و باغی استان را حدود 948 هزار و 275 هکتار اعلام کرد و گفت: حدود 19 هزار منبع آبی مختلف در استان وجود دارد.

منصوری سهم بخش کشاورزی در تولید ناخالص داخلی کشور را 10.2 درصد دانست و گفت: این در حالی است که سهم استان در بخش کشاورزی در کشور 14.6 درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

وی جایگاه کرمانشاه را در تولید گندم کشور، چهارم اعلام کرد و بیان داشت: کرمانشاه در تولید نخود با تولید 60 هزار تن، جایگاه اول را در کشور دارد.

منصوری به تولید سالانه 4 هزار تن ذرت دانه‌ای، تولید چغندر قند و تولید جو اشاره کرد که هر کدام از جایگاه خوبی در تولید برخوردار هستند.

وی در ادامه به معرفی بخش دام و طیور پرداخت و اظهار کرد: 4.5 میلیون واحد دامی، 320 هزار واحد پرورش مرغ، 752 هزار واحد پرورش مرغ تخم‌گذار، 10 هزار و 500 تن، ظرفیت تولید واحدهای مختلف در این بخش است.

رئیس جهادکشاورزی استان کرمانشاه قابلیت استان را در این بخش 15 میلیون تن عنوان و خاطرنشان کرد: برنامه استان در افق 1404 معادل 10 درصد تامین نیازهای کشور در بخش کشاورزی است.

وی اظهار کرد: امکان واگذاری اراضی در عرصه منابع ملی، ایجاد زیرساخت‌ها با هدف اشتغال فارغ‌التحصیلان در این بخش، اعطای تسهیلات ارزان قیمت، معافیت مالیاتی و پرداخت 85 درصد هزینه اجرای طرح و پایین بودن تعرفه‌های آب و برق از مشوق‌های سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی‌ است. 

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول