اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان صورت می‌گیرد

بهره‌برداری از 250 پروژه کشاورزی در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: 255 پروژه کشاورزی با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد و 350 میلیون تومان در هفته جهاد کشاورزی در خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود.

بهره‌برداری از 250 پروژه کشاورزی در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی ظهر امروز در جلسه شورای اداری خراسان‌جنوبی اظهار داشت: تجلیل از تولیدکنندگان برتر، افتتاح نمایشگاه کشاورزی و افتتاح 255 پروژه کشاورزی از اهم برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی در سطح استان است.

وی کشاورزی را پایه استقلال و لازمه آبادانی کشور دانست و گفت: راه‌حل معضل اشتغال توجه ویژه به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: تولید محصولات کشاورزی از 25 میلیون تن در قبل از انقلاب به 105 میلیون تن در سال 90 افزایش یافته است.

هادربادی با بیان اینکه 20 درصد ارزش افزوده استان مربوط به بخش کشاورزی است، افزود: 50 درصد مردم خراسان‌جنوبی در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه کشاورزی فقط تولید محصولات نیست بلکه امنیت را نیز به دنبال دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزی زیرساختی برای تولید و اشتغال مولد بوده امنیت پایدار را نیز به دنبال دارد.

*تشکیل 5 شرکت سهامی در خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از تشکیل پنج شرکت سهامی زراعی در استان خبر داد و گفت: مشکلاتی در بخش کشاورزی استان وجود دارد که باید در راستای حل این مشکلات نهایت تلاش خود را به کار گیریم.

هادربادی با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی باید گسترش یابد، افزود: نباید اجازه دهیم محصولات کشاورزان به دست دلالان بیفتد.

وی از کاهش 180 هزار تنی محصولات آب‌بر در سطح استان خبر داد و گفت: هنوز راندمان آبیاری در مزارع استان پایین است که برای این مهم باید تلاش ویژه شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی از مرمت یک‌هزار و 600 چشمه قنات خبر داد و از مسئولان خواست برای رشد و ارتقای کشاورزی صندوق توسعه بخش کشاورزی را مورد حمایت قرار دهند.

هادربادی ادامه داد: این صندوق نیاز به اعتبارات دولتی دارد که با تقویت صندوق در تسریع اعطای وام به کشاورزان کمک می‌شود.

وی یادآور شد: کمبود سرمایه مهم‌ترین مشکلی است که در بخش کشاورزی وجود دارد که توجه به اعتبارات کشاورزی را می‌طلبد.

انتهای پیام/ع20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول