اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

لایحه تنظیم قیمت محصولات کشاورزی در مجلس پیگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: لایحه تنظیم قیمت بخش کشاورزی توسط این سازمان در مجلس پیگیری می‌شود. ‌‌

لایحه تنظیم قیمت محصولات کشاورزی در مجلس پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رضا عظیمی پیش از ظهر امروز در دیدار مسئولان جهاد کشاورزی مازندران با نماینده ولی فقیه در مازندران از افتتاح 112 پروژه عمرانی، خدماتی و تولیدی در بخش جهاد کشاورزی مازندران با اعتباری حدود 424 میلیارد ریال خبر داد.

وی با اعلام اینکه 80 درصد مردم مازندران کشاورز هستند، تصریح کرد: حل و فصل مسائل و مشکلات بخش کشاورزی به خاطر عمومیت داشتن این بخش در مازندران از ضروریات است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مهم‌ترین مشکل مهم کشاورزان را عدم دخالت کشاورزان در تعیین قیمت محصولات تولیدی عنوان کرد و یادآور شد: در هر واحد تولیدی، تولیدکننده در تعیین قیمت محصولات کشاورزی دخالت دارد ولی این امر در بخش کشاورزی رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد: محصول در سازمان کشاورزی تولید می‌شود، ولی قیمت‌گذاری در وزارتخانه دیگر انجام می‌شود.

عظیمی یادآور شد: عدم تعیین قیمت در نهاده کشاورزی مثل سم و کود نیز مثل تولید محصولات کشاورزی انجام می‌شود و کشاورزان نه تنها در تعیین قیمت محصولات تولیدیشان سهیم نیستند در تامین نهاده‌های کشاورزی مثل سم و کود نیز دچار چالش هستند.

 

* بانک کشاورزی بانک تخصصی بخش کشاورزی نیست

 

وی دیگر مشکلات بخش کشاورزی را عدم تاثیرگذاری جهاد کشاورزی در تعیین قیمت تضمینی محصولات کشاورزی عنوان کرد و بیان داشت: در اعلام قیمت تضمینی محصولات کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی فقط پیشنهاد دهنده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ادامه از پیگیری این سازمان برای تنظیم لایحه واگذاری قیمت محصولات کشاورزی به بخش کشاورزی در مجلس خبر داد و یادآور شد: این لایحه برای کمک به بخش کشاورزی پیگیری می‌شود.

وی نداشتن بانک تخصصی کشاورزی را دیگر مشکلات این بخش عنوان کرد و بیان داشت: بانک کشاورزی بانک تخصصی بخش کشاورزی نیست و اهداف و برنامه‌های این بانک با سایر بانک‌های کشور فرقی نمی‌کند و حتی برخی از بانک‌ها تولیدات محصولات کشاورزی را توجیه‌‌پذیر نمی‌دانند.

عظیمی با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی در کشور اذعان داشت: بسیاری از داوطلبان نمایندگی مجلس به راحتی از جهاد کشاورزی و عملکرد این سازمان انتقاد داشتند، ولی مازندران با تولید 15 محصول برتر یک نماینده عضو کمیسیون کشاورزی را در مجلس هشتم نداشت.

این مسئول یکی از مسائل محوری بخش کشاورزی مازندران را تولید مواد غذایی سالم عنوان کرد و متذکر شد: در این راستا شورای حفظ نباتات در مازندران راه‌اندازی شد و نسخه‌نویسی سموم در بخش کشاورزی نیز در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول