اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار کردستان:

سند توسعه فناوری اطلاعات کردستان تدوین می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان از تصویب تدوین سند توسعه فناوری اطلاعات استان خبر داد.

سند توسعه فناوری اطلاعات کردستان تدوین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ارسلان ازهاری شنبه‌شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: گروه سرمایه‌گذاری کیاپرواز با توجه به داشتن دانش علمی و اقتصادی توانایی انجام اقداماتی در ارتباط با احداث کارخانه بلیط هوشمند پرواز و ایجاد سیستم آموزش الکترونیکی را دارد.

وی تصریح کرد: بنابر گفته مشاور طرح شبکه ملی آموزش در کردستان و مخترع نسل چهارم سیستم RFID، بلیط هوشمند حاوی اطلاعات کامل پرواز به صورت آنلاین است که در صورت تغییر در اطلاعات مانند تاخیر یا کنسل شدن پرواز  به صورت خودکار توسط گیرنده‌های این کارت اطلاعات را به مسافران نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: در استان کردستان آمادگی احداث کارخانه نسل چهارم بلیط‌های هوشمند وجود دارد که در صورت ارائه طرح توجیهی توسط شرکت باتیس کارت کیا پیگیری‌های لازم نیز توسط مسئولان استان برای عملیاتی شدن این کارخانه انجام می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان عنوان کرد: توسط گروه سرمایه‌گذاری کیاپرواز سیستم آموزش الکترونیکی به صورت رایگان در اختیار بخش آموزش استان قرار می‌گیرد که این امر موجب ایجاد تحول در بحث آموزش مجازی خواهد شد.

ازهاری در ادامه به تصویب سند توسعه فناوری اطلاعات استان اشاره کرد و گفت: این سند در دستور کار کارگروه پژوهش و فناوری قرار گرفت و  با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مجموعه ادارات موثر و نیازمند این سند هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: این سند در کارگروه پژوهش و فناوری تصویب شده و در جلسه شورای برنامه‌ریزی پس از تصویب عملیاتی می‌شود.

وی بعد از ارائه طرح توسط مشاور طرح سند توسعه فناوری اطلاعات استان اظهار داشت: شاخص‌های موجود در این سند باید منطبق با واقعیت‌ها و واقع بینانه باشد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کردستان خواستار به روز شدن اطلاعات مندرج در این سند شد و عنوان کرد: وضعیت دستگاه‌های اجرایی استان نیز باید در این سند مشخص شود.

ازهاری خاطرنشان کرد: در این سند باید وضعیت استان در برنامه پنج ساله ارزیابی شود و شاخص‌های دستگاه‌های اجرایی استان با عدد و رقم بیان شود.

گفتنی است، با نظر و رای اعضای شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شد که مشاور طرح توسعه سند فناوری اطلاعات کردستان تا یک ماه آینده با در نظر گرفتن موارد مذکور در جلسه بعدی شورا بار دیگر سند را مطرح تا تصمیم‌گیری در مورد تصویب آن انجام شود.

انتهای پیام/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول